۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

ایجاد تغییرات در طرح افزایش جمعیت براساس سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر انقلاب

ایجاد تغییرات در طرح افزایش جمعیت براساس سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر انقلاب

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس از ایجاد تغییرات در طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده براساس سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر انقلاب خبر داد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاستها امروز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و از این پس باید از سوی کمیسیون های مختلف مجلس طرح های مربوط به افزایش جمعیت بررسی و با این سیاست های کلی جمعیت تطبیق داده شود و چنانچه هر یک از طرحها نیاز به تغییرات داشت بلافاصله اقدام شود.

وی تایید کرد: در صورتیکه طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده نیاز به افزایش و یا کاهش در برخی از بندها داشت این موارد مورد نظر به آن اضافه می شوند و در غیر این صورت به تصویب خواهند رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه سیاستهای کلی جمعیت شاخص و نقشه راه هستند گفت: این سیاستها در ابتدا اجرایی نمی‌شود اما به دلیل اینکه سیاست های کلی جمعیت شاخص و نقشه راه هستند برای تدوین سیاستگذاری و برنامه ریزیهای خاص در خصوص افزایش جمعیت از آنها استفاده می شود و بر همین اساس است که افق و اسناد بالادستی با ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت مشخص شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است تاکید کرد: این طرح پس از بررسی در کمیسیون های مختلف در دستور کار کارگروه کمیسیون اجتماعی قرار گرفته و با توجه به مفاد سیاست های کلی ابلاغی قطعا تغییراتی در آن انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سیاستهای کلی جمعیت مواردی مانند تحکیم بنیان و پایداری خانواده و تکمیل آموزش های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، توانمندسازی جمعیت در سن کار با فرهنگ سازی و اصلاح، مدیریت مهاجرت به داخل و خارج هماهنگ با سیاستهای کلی جمعیت، حفظ و جذب جمعیت در روستاها و مناطق مرزی و کم تراکم و همچنین ایجاد مراکز جدید جمعیتی بویژه در جزایر و سواحل خلیج فارس و دریای عمان و... مورد تاکید قرار گرفته است که براساس این سیاستها باید برنامه ریزی های لازم از سوی دستگاههای مرتبط انجام شود.

به گفته وی، اولین اقدام پس از ابلاغ سیاستهای کلی مربوط به مجلس است که باید طرحهای افزایش جمعیت را با سیاستهای کلی جمعیت تطبیق داد.

کد خبر 2295421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha