۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱

یوسفی:

آتش سوزی 2 هزار هکتار از مراتع استان مرکزی را به بیابان تبدیل کرد

آتش سوزی 2 هزار هکتار از مراتع استان مرکزی را به بیابان تبدیل کرد

اراک- خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه آتش سوزی 2 هزار هکتار از مراتع استان را به بیابان تبدیل کرد، گفت: این مراتع طی سال گذشته بر اثر آتش سوزی از بین رفته اند.

یوسف یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سال گذشته پوشش گیاهی ۲۱۳۰ هکتار از زمین های مرتعی و جنگلی استان مرکزی در اثر آتش سوزی از بین رفته و به بیابان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه احیای این مراتع نیازمند صرف منابع مالی بسیاری است، ابراز کرد: حفظ و صیانت منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت فرهنگی مردم امکان پذیر است و حفاظت از این منابع وظیفه ای خطیر بر عهده مردم و مسئولان ذیربط است.

یوسفی خاطرنشان کرد: تضعیف پوشش گیاهی سبب افزایش دمای هوا می شود و این عامل برهم زدن رژیم بارندگی، تسریع روند فرسایش و رشد بیابانی شدن عرصه ها را به همراه دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بحث فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری هشداری است که باید حرکت فرهنگی اصیل، اسلامی، انقلابی در جامعه راه بیفتد و این تکلیف سنگینی بر دوش مومنان، مسلمانان و فرهیختگانی است که احساس وظیفه می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اینکه این اداره کل ویژه برنامه هایی را برای ترغیب مردم نسبت به حراست از منابع طبیعی اجرایی کرده است، اظهار داشت: اجرای دو کار بزرگ زیست بوم پایدار و جشنواره عکس و کاریکاتور، با کمک سازمان های مردم نهاد برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست استان، سال گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

یوسفی ادامه داد: زیست بوم پایدار با محوریت درناها در استان برگزار و جشنواره عکس نیز با محوریت قهرمان کویر میقان - درختچه قره داغ – در استان در حال اجرا است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع پایه طبیعی، معرفی فرصت ها، تهدیدها و آسیب های این حوزه اعلام و بیان کرد: درختچه قره داغ و آتریپلکس، جلوه های کوهستانی، اکوسیستم مرتعی، آبخیزداری، فرصت ها و تهدیدهای عرصه های بیابانی، جلوه های کویر، جنگل و گیاهان دارویی محورهای موضوعی این جشنواره بشمار می روند.
 

کد خبر 2297589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha