۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

عباس نژاد به مهر خبر داد؛

طرح حفاظت از ذخایر ژنتیکی دریاچه ارومیه اجرایی می شود

طرح حفاظت از ذخایر ژنتیکی دریاچه ارومیه اجرایی می شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از اجرای طرح حفاظت از ذخایر ژنتیکی دریاچه ارومیه با محوریت گوزن زرد ایرانی طی سالجاری خبر داد.

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر تامین آب شرب گونه های حیات وحش در جزایر دریاچه ارومیه با توجه به آغاز فصل گرما از اولویت و اهداف اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و اظهارداشت: بحث حفاظت از ذخایر ژنتیکی دریاچه ارومیه از سال گذشته آغاز شده ولی امسال بحث گوزن زرد در این طرح مطرح است.

وی ادامه داد: فاز اول انتقال آب به جزایر دریاچه ارومیه از پارسال آغاز شد و نزدیک به هشت میلیارد ریال اعتبار به همراه سه میلیارد ریال بدهکاری به پیمانکار اختصاص یافت که در مجموع اعتبار فاز اول 11 میلیارد ریال بود.

عباس نژاد اضافه کرد: در سالجاری برای تکمیل پروژه 10 میلیارد ریال در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار داد که فاز دوم شروع شده و امیدواریم با اجرای این فاز، آب شرب مورد نیاز چهار جزیره دریاچه ارومیه که دارای حیات وحش را تامین کنیم.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی بر ضرورت صیانت از ذخایر ژنتیکی دریاچه ارومیه تاکید کرد و اظهارداشت: هم اکنون گونه های باارزش از جمله گوزن که در معرض انقراض هستند در جزایر دریاچه ارومیه زندگی می کنند که صیانت از آنها ضروری است.

عباس نژاد در ادامه از احیای تالاب های استان با هدف خروج از لیست مونترو(لیست سرخ که در معرض خطر است) خبر داد و گفت: هم اکنون سه تالاب استان در این لیست قرار دارد که امسال تلاش می شود این سه تالاب به شرایط نرمال برگشته و از لیست خارج شود.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی یاد آور شد: امسال همچنین 5 تالاب در شمال استان احیا می شود که در مجموع برای تالاب های استان در سالجاری در حدود 34 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

کد خبر 2297651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha