۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۵

مقیمی:

پیگیری پدافند زیستی یکی از وظایف شورای پدافند غیرعامل است

 پیگیری پدافند زیستی یکی از وظایف شورای پدافند غیرعامل است

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با بیان اینکه یکی از ماموریتها و وظایفی که در شورای پدافند غیر عامل پیگیری می شود پدافند زیستی است، گفت: آمادگی و برنامه ریزی برای حوادث و اتفاقات تهدید کننده زیستی باید در حول محور قرار گاه زیستی استان مرکزی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر یکشنبه در اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک افزود: رسیدگی به مشکلات زیست محیطی داخلی، خارجی که در اثر بی مبالاتی ها و بی توجهی ها مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورند از اولویت های کاری شورای تامین استان است این در حالیست که اگر این مشکلات از حالت خاص و ویژه به موضوعی همه گیر تبدیل شود قررگاه پدافند زیستی مکان ویژه رسیدگی به این مهم است.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی اعم از آب، خاک، هوا و ... بیان داشت: با توجه به حساسیت این حوزه باید مدیران دستگاه های اجرایی زیربط با رسد کردن دقیق مسائل و طرح موضوع در این جلسات زمینه جلوگیری از وقوع هر گونه اتفاق را که موجب خسارات به مردم می شود را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریتها و وظایفی که در شورای پدافند غیر عامل پیگیری می شود پدافند زیستی است تصریح کرد: آمادگی و برنامه ریزی برای حوادث و اتفاقات تهدید کننده زیستی باید در حول محور قرار گاه زیستی استان مرکزی پیگیری شود.

مقیمی عنوان کرد: فعالیتها در مورد پدافند زیستی جاری است و وظیفه ذاتی ماست که با اقدامات مناسب تهدیدات زیستی در هیچ زمینه ای نداشته باشیم.

دبیر قرار گاه پدافند زیستی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: تهدیدات زیست محیطی در قلمرو انسان، حیوان و گیاهان وجود دارد و در 6 محور انسان، دام و طیور، نباتات، محیط زیست، منابع طبیعی، مواد مخدر و اب آشامیدنی خلاصه شده که بروز هر یک در جامعه اثرات روانی ناگواری را بر جای می گذارد.

نورخدا قاسمی افزود: بر مسئولان است تا با توجه به حساسیت هایی در حوزه سرزمینی خود که در پی خطاهای انسانی به وجود می آیند مانع از بروز خسارات شوند.

وی با بیان این که یکی از ماموریتهای پدافند غیر عامل استان مرکزی پدافند زیستی استان است افزود: قرارگاه زیستی استان مرکزی با هدف جلوگیری از بروز اتفاقات و حوادث ناگوار زیستی و چاره اندیشی سریع در موقع بروز مشکلات تشکیل شده است.

15 تهدید زیستی کشور دراستان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به تهدیدات زیست محیطی در کشور گفت: از حدود 40 تهدید زیست محیطی موجود در کشور 15 تهدید در استان مرکزی موجود است.

امیر انصاری افزود: تالاب میقان از جمله نقاط تهدید زای استان در حوزه زیست محیطی است که اگر چاره ای برای تامین حقابه آن اندیشیده نشود مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای این شهر اراک ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است اولین جلسه پدافند زیستی استان مرکزی تحت عنوان "شنا" در استانداری مرکزی تشکیل شد.

 

کد خبر 2298863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha