۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲

تلفیق دو افسانه ایرانی «چل گیس» و «بهرام گور» برای خلق یک رمان

تلفیق دو افسانه ایرانی «چل گیس» و «بهرام گور» برای خلق یک رمان

مجید شفیعی از نگارش رمانی با عنوان «بهرام و غول درخشان» برای طرح رمان نوجوان امروز، خبر داد که در آن دو افسانه کهن ایرانی تلفیق شده و موجب شکل‌گیری داستان می‌شوند.

مجید شفیعی نویسنده حوزه کودک و نوجوان درباره کتاب جدیدش به خبرنگار مهر گفت:‌ «بهرام و غول درخشان» عنوان رمان جدیدی است که در حال نگارش آن هستم و قرار است در مجموعه رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ برسد.

وی افزود‌: البته نامی که از کتاب بردم، نام قطعی آن نیست و هنوز میان انتخاب چند اسم مانده‌ام. کلیت رمان درباره بچه‌های کار است که با پیش رفتن داستان، وارد فاز فانتزی و افسانه‌های قدیم ایرانی می‌شود. در نوشتن این رمان از 2 افسانه بهره بردم؛‌ افسانه چل‌گیس و بهرام گور. بهرام گور هم در هفت‌پیکر نظامی آمده است و هم در شاهنامه حضور دارد. البته مد نظر من، بیشتر بهرام گوری بوده که در شاهنامه آمده است. در رمان، تلفیق این دو افسانه را با نگاهی به زمانه حال و معاصر خواهیم دید.

این نویسنده ادامه داد: تا به حال 150 صفحه از این رمان را نوشته‌ام و این روزها مشغول نگارش باقی آن هستم. احتمال می‌دهم که نوشتن این اثر تا 20 روز دیگر به پایان برسد و آن را تحویل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهم داد.

از مجید شفیعی به تازگی کتاب «شاهزاده بابل» از انتشارات منادی تربیت به چاپ دوم و «طنزهای شیرین زهرالربیع» توسط نشر پیدایش به چاپ سوم رسیده است.

کد خبر 2302548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha