۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱

توسط انتشارات تیمورزاده و دبستان علوی؛

مجموعه 4 جلدی مولای ما این‌چنین بود درباره حضرت علی (ع) منتشر شد

مجموعه 4 جلدی مولای ما این‌چنین بود درباره حضرت علی (ع) منتشر شد

«کرامت و عفو» نام نخستین جلد از مجموعه«مولای ما این‌چنین بود» است که به بیان ویژگی‌ها و رفتار و کردار امام علی(ع) می‌پردازد. در ابتدای کتاب، خطاب به کودکان آمده: «نمی‌دانم کلمه سیره را شنیده‌ای یا نه؟ سیره یعنی روش؛ راه؛ طریقه زندگی.

به گزارش خبرنگار مهر، «کرامت و عفو» نام نخستین جلد از مجموعه«مولای ما این‌چنین بود» است که به بیان ویژگی‌ها و رفتار و کردار امام علی(ع) می‌پردازد. در ابتدای کتاب، خطاب به کودکان آمده: «نمی‌دانم کلمه سیره را شنیده‌ای یا نه؟ سیره یعنی روش؛ راه؛ طریقه زندگی. خدای بزرگ و مهربان برای زندگی خوب‌تر ما الگوهایی قرار  داده تا ما روش آنها و زندگی‌شان را ببینیم و مانند آنها عمل کنیم تا هم زندگی شیرینی داشته باشیم و هم در آن جهان سعادتمند باشیم. »

مجموعه«کرامت و عفو» که برگرفته از نام یکی از داستان‌هاست به سیره و روش امام علی(ع) می‌پردازد. «آگاهی بر همه چیز به اذن خدا، زمین هم از او اطاعت می‌کند، چه کسی لایق قضاوت است؟ اگر با نیت خالص بخواهیم می‌دهند، حتما هوای شیعیان خود را دارند، نه تنها انسان‌ها که حیوانات هم، به سزای عمل خویش رسید، او امام زنده توست و که خواجه خود روش بنده‌پروری داند» داستان‌هایی هستند که در این مجموعه آمده‌اند.

موسسه فرهنگی علوی(دبستان علوی) پدیدآورنده و لیلا باباخانی تصویرگر این مجموعه داستانی است. زبان این داستان‌ها زبان کودکانه نیست و تصویرگری‌ها جذابیتی برای بچه‌ها ندارد:« زمان، زمان حکومت عمر بود. روزی دو مرد، مالی را که مشترک بین آن دو بود، نزد پیرزنی مسلمان و متدین اوردند و به امانت به او سپردند..»

 

اما یکی از ویژگی‌های خوب این مجموعه کوتاه بودن داستان‌هاست. به گونه‌ای که حوصله خواننده سر نمی‌رود. اما شخصیت‌پردازی‌ها و پردازش داستان‌ها، چندان جذاب نیست. «کرامت و عفو»، نخستین جلد از مجموعه«مولای ما این‌چنین بود» را کتاب‌های حاجی لک‌لک(انتشارات تیمورزاده) در 5000 نسخه و به بهای 2950 تومان منتشر کرده است.

 

کد خبر 2302772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha