۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۶

فهیمه فرهمندپور خواستار شد؛

ضرورت جلوگیری از روند رو به رشد سبک زندگی غربی در کشور

ضرورت جلوگیری از روند رو به رشد سبک زندگی غربی در کشور

ارومیه – خبرگزاری مهر: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: الگوی تهاجمی و سبک زندگی غربی در برخی استانها رو به رشد است که باید از این روند جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمندپور شامگاه یکشنبه با انتقاد از وجود برخی الگوهای نادرست سنتی در جامعه گفت: این امر آسیب های قابل توجهی را به ویژه در جوامع کوچک به جا می گذارد که باید با نگاه فرهنگی مناسب، از این امر جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایطی برای دختران آینده کشور فراهم شود تا جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا و برای پذیرش مسئولیت آینده در ارگانهای مختلف آماده شوند افزود: متاسفانه در بسیاری از شهرها و استانها فشار و محدودیتی برای بانوان وجود دارد که تحت تاثیر الگوی ناشی از باورهای نادرست و سنت‌ های غلط قرار دارند.

فرهمندپور الگوگیری از سبک زندگی غربی را از دیگر محدودیت‌های موجود در بعضی از شهرستانها برشمرد و اظهارداشت: زنان و مدیران زن باید به دو مسئله مهم و هدف اصلی در مدیریت خود مبنی بر بحث تغییر نگرش و حضور در فعالیت‌های بین دستگاهی توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیتهای بالای آذربایجان غربی در حوزه زنان گفت: وجود اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در آذربایجان غربی در کنار مزیتهای مرزی و همجواری با کشورهای همسایه ظرفیتهای بسیار بالای فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی را فراهم کرده است که باید از این ظرفیتها در حوزه زنان و خانواده استفاده های شایسته صورت گیرد.

فرهمندپور بر لزوم بهره برداری مطلوب ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی بویژه در حوزه زنان وخانواده تاکید و عنوان کرد: شاخصهای حوزه زنان و خانواده در آذربایجان غربی از رشد قابل قبولی برخوردار است.

توجه به جایگاه بانوان از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: توجه به جایگاه بانوان، از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است و رئیس جمهوری نیز در برنامه های خود در ایام انتخاباتی، بر این امر تاکید داشتند.

علیرضا رادفر افزود: بانوان ایران اسلامی در عرصه های مختلف در سالهای پس از انقلاب، بسیار تاثیرگذار بوده اند و در خیلی از موارد از مردان پیشی گرفته اند.

وی اضافه کرد: این تلاش بانوان برای توسعه کشور در عرصه های گوناگون بسیار حائز اهمیت و قابل قدردانی است که مستلزم این قدردانی، توجه بیشتر به جایگاه این قشر عظیم در کشور است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه با اشاره به شرایط جغرافیایی آذربایجان غربی گفت: زنان و خانواده های این استان در خط مقدم جبهه فرهنگی، شجاعانه و سرافرازانه توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

مریم دهقان بانوان با بیان اینکه بانوان با وجود مسئولیت‌های زندگی زیاد در سایه تلاش و کوشش خود در توسعه و پیشرفت کشور بدون هیچ ادعایی عمل کرده ‌اند اظهارداشت: امیدواریم با همکاری دولت تدبیر و امید برای پیشبرد اهداف و حفظ آرمان‌های اسلام و ولایتمداری در تمام امور به ‌ویژه حوزه بانوان تلاش بیش از پیش صورت گیرد.

آذربایجان غربی 600 زن شهیده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

وی همچنین گزارشی از فعالیت های انجام شده در استان در حوزه بانوان ارائه داد و گفت: یکی از مهمترین افتخارات این استان، تقدیم 600 زن شهیده در راه انقلاب و اسلام است که امیدواریم روزی، تمامی این ایثارگران را به جوانان بشناسانیم.

دهقان اعلام کرد: برای همین امر، طرح ثبت خاطرات زنان ایثارگر آذربایجان غربی اجرا شده و فار نخست آن تهیه و در اختیار مسئولان مربوط قرار داده شده است.

عضور شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست اظهارداشت: برای توانمندسازی بانوان پیش از هر چیز نیازمند تغییر و حذف برخی مشکلات هستیم که باید راهکارهایی در راستای توانمندسازی بانوان برای حل مشکلات ایجاد شود.

لطیفه مبین با بیان اینکه  اگر بانوان دچار آسیب‌های فرهنگی هستند باید با فرهنگ سازی در قالب بسیار جذاب،هنری ایجاد کنیم گفت: بانوان از جمله کسانی هستندامکانات، تجهیزات و فرصت‌های برابر برای آنان ایجاد نشده و برای ایجاد فرصت‌ها، امکانات و تجهیزات نیازمند اعتبار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در سال 93 توانستیم برای بانوان آذربایجان غربی دو پارک مخصوص بانوان احداث کرده که برای این پروژه‌ها با همت استانداری و شهرداری ارومیه با اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال هزینه شده است.

نخستین نشست منطقه 3 کشور با نوان کشور با حضور مدیران کل و کارشناسان امور خانواده و بانوان استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان و به میزبانی اداره کل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

کد خبر 2303337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha