۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۵

امام جمعه ارومیه:

وجود مشکلات متعدد در حوزه بانوان آذربایجان غربی/دیدگاه افراطی به بانوان اصلاح شود

وجود مشکلات متعدد در حوزه بانوان آذربایجان غربی/دیدگاه افراطی به بانوان اصلاح شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در بحث خانواده و زنان مشکلات زیادی در استان وجود دارد که باید چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی یکشنبه شب در دیدار مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده و مدیران کل امور بانوان منطقه 3 با تبریک اعیاد شبعانیه اظهارداشت: باید در خصوص مسائل فرهنگی بیش از گذشته برنامه ریزی و کار شود و مسئولان نیز باید از برنامه های خوب و مثبت حمایت و پشتیبانی کنند تا شاهد تحول عظیم فکری و اعتقادی در خصوص جایگاه زن  در بین مردم و مسئولان باشیم.

وی به موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان غربی اشاره و اعلام کرد: آذربایجان غربی با استانهای دیگر به لحاظ موقعیت جغرافیایی از ویژگی های خاصی برخوردار است و باید مورد توجه خاص مسئولین مرکز قرار گیرد.

حجت الاسلام قریشی به همجواری استان آذربایجان غربی با چند کشور اشاره کرد و افزود: این همجواری باعث بوجود آمدن برخی مشکلات فرهنگی در استان شده که بایستی با هم اندیشی نهادها و سازمان ها و با استفاده از تمام ظرفیت ها در جهت رفع این مشکلات تلاش کنیم .

امام جمعه ارومیه بر ضرورت اصلاح دیدگاه بدبینانه نسبت به زن در جامعه  تاکید کرد و گفت: باید از افراط و تفریط پرهیز کرد چرا که در حال حاضر الگوهایی در جامعه امروز وجود دارد که مخالف دین و شریعت هستند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور هم در این دیدار با بیان اینکه استانهای خاص توجه و عنایت ویژه ای را طلب می کند، گفت: آذربایجان غربی با 2 الگوی کاملا متفاوت از زندگی زنان مواجه است.

فهیمه فرهمندپور ادامه داد: وجود برخی الگوهای نادرست سنتی بویژه در زندگی خانوادگی آسیب های جدی را در زندگی زنان بخصوص در شهرهای کوچک و مناطق دور افتاده موجب می شود و از سوی دیگر به لحاظ همجواری با کشوراهای خارجی با هجمه های نگران کننده الگوهای غربی و توسعه فرهنگ غیر دینی مواجه هستیم که مسائل خاص اجتماعی را ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست های منطقه ای، گفت: برگزاری نشست های منطقه ای فرصتی است تا دغدغه های مشترک استانهای همجوار بیان و بررسی شود و بتوان از ظرفیت های موجود برای همسو کردن فعالیت ها استفاده کرد.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور ، در ادامه نماینده ولی فقیه در استان را یکی از متنفذترین شخصیت های استان و مرجعیت برای موج سازی برای افکار عمومی نام برد و از حجت الاسلام قریشی خواست: تا حساسیت وی نسبت به حوزه زنان به بدنه فکری و اجتماعی، جامعه متدین استان القا شود.

مشاور وزیر و مدیرکل بانوان و خانواده وزارت کشور به همراه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان و کردستان با حضور در دفتر امام جمعه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر 2303383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha