۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

حجت الاسلام روحانی‌نیا:

طرح فراغت تابستانی سازمان تبلیغات در 400 پایگاه خراسان شمالی برگزار می‌شود

طرح فراغت تابستانی سازمان تبلیغات در 400 پایگاه خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در تابستان امسال طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در 400 پایگاه زیر نظر این اداره کل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی‌نیا عنوان کرد: تابستان امسال کلاس‌ها و دوره‌های اوقات فراغت در 400 پایگاه شهرستان‌های هشت گانه خراسان شمالی زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی امسال از اول تیر تا دهم مرداد ماه از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان با هدف ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی در بین این اقشار برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد که امسال نیز همانند تابستان سال گذشته طرح غنی سازی اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در قالب 30 بوستان معرفت، 15 هسته فرهنگی و اعزام 40 کاروان دین، نشاط و زندگی به روستاها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح بوستان های معرفت ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان، هسته های فرهنگی ویژه جوانان و کاروان‌های دین، نشاط و زندگی ویژه روستاییان استان است.

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان امسال، اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی 165 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه بومی استان و نیز حوزه های علمیه قم و مشهد را برای برگزاری برنامه های بوستان معرفت، هسته‌های فرهنگی و نیز کاروان های دین، نشاط و زندگی اعزام می‌کند.

به گفته وی برگزاری گفتمان‌های دینی، اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها و اردوها، تشکیل هسته فرهنگی و بوستان‌های معرفت، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی و ... برخی از برنامه هایی است که در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی با همکاری روحانیان اعزامی در خراسان شمالی برگزار می شود.

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با بیان این که اوقات فراغت ایام تابستان فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان به شمار می رود و باید از این فرصت نهایت استفاده شود، افزود: ساماندهی و گسترش فضاهای مناسب برای سپری شدن این اوقات فراغت و برگزاری برنامه های مختلف برای کیفی سازی این اوقات از جمله وظایف نهادهای فرهنگی به شمار می رود و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این راستا برنامه های ویژه ای را مدون کرده است.

وی با اشاره به فعال شدن ستاد اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: اولویت مهم و پایه این طرح در استان برگزاری و محوریت کلاس های آموزشی قرآن کریم است.

گفتنی است، پارسال طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با حضور بیش از چهار هزار دانش آموز از دهم تیر تا پایان مردادماه در هشت شهرستان این استان برگزار شد.

طرح مزبور سال گذشته در قالب 30 هسته فرهنگی ویژه جوانان، 75 بوستان معرفت ویژه کودکان و نوجوانان و نیز اعزام کاروان‌های دین، نشاط و زندگی به تعدادی از روستاهای خراسان شمالی برگزار شد و بنا به گفته مسؤولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان تابستان پارسال بیش از 70 درصد برنامه های این طرح در روستاها و نقاط تلاقی پیروان اهل سنت و شیعیان برگزار شده بود.

کد خبر 2303402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha