۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۲۳

مرادی:

11 هزار طرح اشتغال از سوي كميته امداد خراسان شمالي اجرا شد

11 هزار طرح اشتغال از سوي كميته امداد خراسان شمالي اجرا شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون اشتغال و خودكفايي اداره كل كميته امداد خراسان شمالي از اجراي 11 هزار طرح اشتغال براي مددجويان تحت حمايت این نهاد در این استان خبر داد.

عليرضا مرادي در نشست با خبرنگاران افزود: کمیته امداد خراسان شمالی به منظور ايجاد اشتغال براي مددجويان تحت حمايت خود طی سال گذشته بیش از 11 هزار و 370 طرح اشتغال را به مرحله اجرا گذاشته است.

وي با اشاره به اينكه در بين طرح هاي ايجاد شده از سوي اين نهاد بيشترين طرح ها را حوزه دامپروري به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: از سال گذشته تاكنون شش هزار و 531 طرح دامپروري براي مددجويان استان با اعتباري بالغ بر 172 ميليون ريال ايجاد شده است.

مرادی ایجاد 589 طرح كشاورزي، 157 طرح عمراني، دو هزار و 528 طرح صنعتي، هزار و 44 طرح صنايع دستي، 351 طرح فني و مهندسي، دو طرح استخراج و بهره وري از معادن را از دیگر طرح های اجرا شده در این استان عنوان كرد.

وی مساعد بودن زمینه اجرای طرح های دامپروری و کشاورزی در این استان را یکی از دلایل عمده استقبال خوب مددجویان از اجرای این طرح ها دانست و گفت: اجرای طرح های دامپروری و کشاورزی در بین سایر طرح های اشتغالزای این نهاد، بالاترین میزان را به خود اختصاص داده اند.    

اين مقام مسئول با اشاره به اجراي طرح دامپروري در سه بخش كار انگيزي، توان افزايي و خودكفايي بیان داشت: 198 طرح در بخش كارانگيزي، 226 طرح در بخش توان افزايي و هزار و 614 طرح در بخش خودكفايي ايجاد شده است.

معاون اشتغال و خودكفايي اداره كل كميته امداد خراسان شمالي سقف تسهيلات براي اجراي طرح كارانگيزي را دو ميليون تومان، توان افزايي را پنج ميليون تومان و خود كفايي را 20 ميليون تومان اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با 867 هزار نفر جمعیت در سال گذشته  رتبه اول اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در بین 31 استان کشور را به خود اختصاص داد.

کد خبر 2303969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha