۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷

در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره)/

5 هزار زائر از خراسان شمالی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام شدند

5 هزار زائر از خراسان شمالی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پنج هزار زائر از شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برای حضور در مراسم محوری بزرگداشت ارتحال امام(ره) به حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه سیزدهم خرداد ماه بیش از پنج هزار زائر از هشت شهرستان خراسان شمالی به صورت هماهنگ برای حضور در مراسم محوری بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) عازم تهران شدند.

این تعداد زائر با استفاده از 115 دستگاه اتوبوس که آنها را 9 دستگاه آمبولانس و سه اکیپ متشکل از نیروهای پلیس ‌راه همراهی می کردند؛ حرکت خود به سمت تهران را آغاز کردند.

از این تعداد زائر 950 زائر از بجنورد، مرکز خراسان شمالی در قالب 21 دستگاه اتوبوس از محل ساختمان فجر سپاه ناحیه این شهرستان،940 نفر از شیروان، 820 نفر اسفراین، 480 نفر گرمه، 440 نفر جاجرم، 410 نفر فاروج، 360 نفر اقشار مختلف در بجنورد، 350  نفر مانه و سملقان و 250 نفر نیز از راز و جرگلان اعزام شدند.

بر اساس برنامه قرار است زائران خراسان شمالی روز چهاردهم خرداد در حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی در مراسم محوری بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کنند و پس از آن به منظور زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران راهی قم می شوند.

امسال هزینه اعزام هر نفر از خراسان شمالی به مرقد امام راحل 25 هزار تومان در نظر گرفته شده بود که این مبلغ به همراه کمک نهادهای مربوط، صرف ایاب و ذهاب و تغذیه زائران می شود.

ثبت نام از متقاضیان اعزام به حرم مقدس امام خمینی(ره) از هفته اول خرداد ماه در خراسان شمالی شروع شده بود و در کمتر از چند روز ظرفیت پنج هزار سهمیه اعلام شده تکمیل شد.

سال گذشته هم سهیمه اعزام زائر به مرقد امام خمینی(ره) در سالگرد ارتحال بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی؛ برای خراسان شمالی پنج هزار نفر در نظر گرفته شده بود اما با هماهنگی مناسب انجام شده حدود هفت هزار نفر از این استان به مرقد امام اعزام شدند.

 

 

کد خبر 2304458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha