۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵

آغاز رقابتهای کسب سهمیه المپیک/ شش تکواندوکار راهی چین می‌شوند

آغاز رقابتهای کسب سهمیه المپیک/ شش تکواندوکار راهی چین می‌شوند

تیم ملی تکواندو برای حضور در نخستین مرحله از مسابقات جایزه بزرگ تکواندو در سال 2014 که امتیاز بالایی در رده‌بندی جهانی دارد، با شش تکواندوکار راهی چین می‌شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی برای سال 2014 میلادی چهار مرحله از رقابتهای گزینشی المپیک را برنامه‌ریزی کرده که به صورت جایزه بزرگ با پرداخت جوایز دلاری برگزار خواهد شد. این مسابقات علاوه بر جوایز دلاری، امتیاز بالایی در رنکینگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک خواهد داشت.

طبق برنامه اولین مرحله از این مسابقات 13 تا 15 تیرماه به میزبانی چین در "سوژو" برگزار خواهد شد که به نفرات اول 5 هزار دلار، نفرات دوم 3 هزار دلار و نفرات سوم هزار دلار جایزه اهدا خواهد شد.

برای حضور در این مسابقات که در چهار وزن المپیکی برگزار می‌شود، هر کشور می‌تواند تنها دو تکواندوکار که دارای رنکنیگ زیر 31 جهان باشند، را به چین اعزام کند. کشور میزبان نیز در هر وزن یک نماینده در مسابقات شرکت خواهد داد.

تیم ملی ایران هم با هادی مستعان، بهنام اسبقی، محمد باقری معتمد، مسعود حجی زواره، مهدی خدابخش، فرزاد عبداللهی و سجاد مردانی با هدایت بیژن مغانلو و مهدی بی‌باک راهی چین می‌شود. علیرضا نصر و یوسف کرمی هم در فهرست اعزام قرار داشتند که با درخواست شخصی از سفر به چین انصراف دادند.

مرحله دوم این مسابقات 52 روز بعد قزاقستان در شهر آستانه میزبان دومین دوره رقابتهای جایزه بزرگ است که طی روزهای 7 تا 9 شهریور برگزار می‌شود. سومین مرحله مسابقات دوم تا چهارم آبان‌ماه به میزبانی انگلستان در شهر منچستر برگزار خواهد شد. آخرین مرحله این رقابتها در سال 2014 به میزبانی مکزیک‌ها در شهر "گوارترو" طی روزهای 13 و 14 آذرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 2305697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha