۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

سعادت:

زمینه تحقق تبادلات 30 میلیارد دلاری ایران و عراق را فراهم می کنیم

زمینه تحقق تبادلات 30 میلیارد دلاری ایران و عراق را فراهم می کنیم

ارومیه – خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی گفت: تبادل كالا سالانه 30 ميليارد دلار بين ايران و عراق تعيين شده و آذربايجان غربي در گسترش مبادلات اقتصادي ايران و عراق نقش موثري دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت ظهر شنبه در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق که به منظور برپایی نمايشگاه بين المللي جمهوري اسلامي ايران در اربيل انجام شد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به هم مرزی آذربایجان غربی با عراق این استان نقش مهمی در توسعه سطح مبادلات تجاري و اقتصادي ميان دو كشور ايران و عراق دارد.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی فرهنگ، روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی میان مردم در کشور افزود: آذربایجان غربی با اقليم كردستان عراق رابطه خوبي دارد و يك نوع رابطه مسالمت آميزي بين دو كشور برقرار است.

سعادت حضور در آیین افتتاحيه نمايشگاه بين المللي جمهوري اسلامي ايران در اربيل و همچنين ديدار با مقامات ارشد اقليم كردستان را از اهم اهداف سفر عنوان کرد و افزود: مهمترين هدف اين سفر ارتقاء سطح مبادالات تجاري و اقتصادي به جايگاه هاي بهتر و بالاتر است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پتانسيل ها و ظرفيت هاي آذربايجان غربي در حوزه هاي مختلف ادامه داد: هم اکنون بخش زیادی از کالاهای استان به کشور عراق صادر می شود.

نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در اربیل عراق با مدیریت استان آذربایجان غربی از فردا هجدهم تا بیست و یکم ماه جاری در اربیل اقلیم کردستان عراق برگزار می شود.

دقايقي پيش استاندار آذربايجان غربي در راس هيئتي از مديران ارشد استان وارد اقليم كردستان عراق شد.

آذربایجان غربی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان بیش از 891 کیلومتر مرز مشترک دارد.

کد خبر 2306175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha