۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷

پرویزی:

مدارس غير انتفاعي در بجنورد از وضعيت نامناسبي برخوردارند

مدارس غير انتفاعي در بجنورد از وضعيت نامناسبي برخوردارند

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالي گفت: مدارس غير انتفاعي در بجنورد از وضعيت نامناسبي برخوردارند که باید تلاش شود تا این مدارس با ارائه تسهيلات به مدارس هيات امنايي تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر پرویزی در جلسه شوراي آموزش و پرورش خراسان شمالي که در محل سالن شماره 2 استانداری برگزار شد افزود: با نگاه مثبت بايد در آموزش و پرورش به سمتي گام برداريم كه  با جدا شدن برخی از مدارس از بدنه آموزش و پرورش، بیشتر مدارس به صورت خصوصی اداره شوند.

وی اظهار داشت: خصوصی سازی در اداره مدارس و فعالیت در قالب های غیر انتفاعی و هیات امنایی می تواند آموزش و پرورش را در اداره مدارس دولتی کمک کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: استانداري و آموزش و پرورش خراسان شمالي آمادگي دارند تا پروژه هاي نيمه تمام آموزشي را به شرط بهره برداري آموزشي به مدارس غير انتفاعي و بخش خصوصی واگذار و حتی برخی از مدارس به بخش خصوصی اجاره داده شود.

وی تاکید کرد:  باید تلاش شود تا طی 10 سال آینده اداره 50 درصد مدارس به بخش خصوصی واگذار شود.

مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي نیز در این نشست، يكي از مهم ترين دغدغه هاي اصلي آموزش و پرورش این استان را ساماندهي نيروي انساني عنوان كرد.

سيد محمد لنگری افزود: اگر در فضاي آموزش و پرورش استان ساماندهي نيروي انساني به درستي صورت گيرد به دنبال آن رفع مشکلات اقتصادي نيز تحقق مي شود.

وي با بيان اينكه مشاركت و اقتصاد نيز از جمله سياست هاي مطرح شده در شوراي آموزش و پرورش استان است افزود: اگر مشاركت اقنتصادي جدي گرفته مي شد مي توانستيم با اعتبارات دولتي بخشي از امورات آموزش و پرورش استان را مدیریت کنیم ؛ بنابراین بايد به مشاركت چه از لحاظ اقتصادي و چه از لحاظ معنوي توجه ويژه شود.

لنگري با تاكيد بر اينكه مديريت آموزشگاهي به عنوان نوك پيكان مدارس محسوب مي شود، تصريح كرد: بايد از مديريت مدارس به طور جدي پشتيباني كنيم  چرا كه مدیر موفق و برنامه ریز، بسياري از برنامه های مدرسه را به نحو مطلوب به سرانجام مي رساند.

وی در خصوص وضعیت مدارس هيئت امنايي در استان افزود: وضعيت آموزش در اين مدارس قابل قياس با ديگر مدارس استان نيست چرا كه دانش آموزان از اين مدارس استقبال خوبي داشته اند.

وي هزينه اين مدارس را بين 80 تا 250 هزار تومان اعلام كرد و گفت: دانش آموزي نبايد به دليل فقر اقتصادي از تحصيل باز بماند از اين جهت در مدارس هيات امنايي در صورت امكان زمينه تحصيل رايگان اين دانش آموزان فراهم مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر867 هزار نفر 164 هزار دانش آموز دارد.

 

 

کد خبر 2306699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha