۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹

هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک نباید سلیقه‌ای رفتار کند

هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک نباید سلیقه‌ای رفتار کند

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: بهتر است کسانی که نامزد عضویت در هیئت مدیره انجمن می‌شوند با فعالیت‌های این نهاد صنفی و عملکردهای آن آشنا باشند و سلیقه‌‌ای و گروهی رفتار نکنند.

محسن هجری، دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این‌که اعضای هیئت مدیره این انجمن باید واجد چه ویژگی‌هایی باشند، گفت: بهتر است کسانی که نامزد عضویت در هیئت مدیره انجمن می‌شوند با فعالیت‌های این نهاد صنفی و فراز و نشیب‌ها و وظایف و عملکردهای آن در برابر اعضا آشنا باشند و سلیقه‌‌ای و گروهی رفتار نکنند به این معنی که به‌گونه رفتار کنند که مصلحت جمع در نظر گرفته شود و تنها به آنچه دلخواه خود و همفکرانشان است، فکر نکنند.

وی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان را یک انجمن فرهنگی دانست که بخشی از فعالیت خود را به حمایت‌های صنفی اختصاص داده است و افزود: یک انجمن فرهنگی با اهداف فکری و آرمان‌هایی که دنبال می‌کند، تعریف می‌‍شود. انجمن نویسندگان کودک، نگاه جامعه را نسبت به ادبیات کودک و نوجوان تغییر داد؛ حالا این نوع ادبیات به رشته دانشگاهی تبدیل شده و نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان ما در سطح جهان، شناخته شده‌تر از نویسندگان بزرگسال هستند و این نتیجه به دنبال فعالیت‌های نهادهای مرتبط با ادبیات کودک چون شورای کتاب کودک و انجمن نویسندگان و... به‌دست آمده است.

هجری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صنفی این انجمن از جمله بیمه، حق و حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی، حمایت حقوقی از اعضا در محاکم قضایی، مقابله با سرقت ادبی، پیگیری قراردادها و معافیت مالیاتی، در پاسخ به این نکته که اما بعضی نویسندگان گله می‌کنند که قانون معافیت مالیاتی تنها توسط چند ناشر معدود اجرایی می‌شود، گفت: این قانون در سال 1380 و از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و حالا همه ناشران خصوصی و کانون پرورش فکری، قانون معافیت مالیاتی نویسندگان را رعایت می‌کنند و تعداد ناشرانی که این قانون را در نظر نمی‌گیرند به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به ضرورت تعامل میان انجمن‌های صنفی و دولت اشاره و بیان کرد: نهادهای مدنی، واسطه میان دولت و بدنه اجتماعی هستند نه مزاحم دولت؛ این نهادها می‌کوشند تا مطالبات اعضای خود را پیگیری کنند بنابراین تعامل این دو بخش با یکدیگر ضروری است اما انجمن‌های صنفی در عین حال باید استقلال خود را هم حفظ کنند وگرنه به کارگزار دولت تبدیل می‌شوند. برای مثال سال گذشته انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، تنها نهادی بود که موضوع کاغذ را پیگیری و بیانیه صادر کرد و این بیانیه بازتاب جهانی داشت.

هجری با اشاره به انتخابات مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: در این انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسان انجمن انتخاب می‌شوند. هفت نفر از نامزدها که بیشترین رای را بیاورند، اعضای هیئت مدیره را تشکیل می‌دهند. رئیس و نائب رئیس هیئت مدیره، بالاترین رای را به دست آورده‌اند. طبیعتا دبیر و سخنگوی بعدی نیز از میان اعضای هیئت مدیره معرفی می‌شود.

به گفته سخنگوی انجمن نویسندگان کودک، خوب است هیئت مدیره این انجمن، ترکیبی از جوانان و افراد با سابقه باشد تا شاعران و نویسندگان با سابقه، تجربه خود را در اختیار جوان‌ها بگذارند؛ جوان‌ها هم توان و انرژی کار کردن داشته باشند. وگرنه اگر همه اعضا میانسال باشند، ممکن است روحیه‌ای محافظه‌کارانه بر انجمن حاکم شود.
 

کد خبر 2307859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha