۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱:۵۲

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

کی‌روش در پاسخ به مهر: می‌خواهیم از این امتیاز لذت ببریم/ بازیکنانم شایسته احترام هستند

کی‌روش در پاسخ به مهر: می‌خواهیم از این امتیاز لذت ببریم/ بازیکنانم شایسته احترام هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی تیمش برابر نیجریه در اولین دیدار بیستمین دوره مسابقات جام جهانی گفت: بازی سختی را پشت سرگذاشتیم اما همانطور که گفته بودم ما به دنبال کسب امتیاز بودیم و به آن رسیدیم. حالا وقت آن است که از این یک امتیاز لذت ببریم و بعد از آن به فکر دیدارهای بعدی باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از برزیل، کارلوس کی روش که پس از تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال ایران برابر نیجریه با خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه بایشادا گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: الان خیلی خسته هستم چرا که مثل بازیکنان علیه نیجریه دویدم و کنار زمین تلاش زیادی داشتم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: همانطور که گفته بودم مسابقه سختی برای ما بود اما قبل از بازی هم اعلام کرده بودم که می خواهیم شروع خوبی داشته باشیم. ما با تمرکز و روحیه خوب بازی کردیم و توانستیم آن تیم جمعی نیجریه را به طور کلی مهار کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی نیجریه در همان دقایق ابتدایی به دنبال رسیدن به گل بودند اما وقتی توانستیم حرکت های آنها را مهار کنیم به فکر این افتادیم که حملاتی را هم روی دروازه آنها انجام دهیم. باید تدبیری برای این کار در نظر می گرفتیم و حملاتی را روی دروازه انها انجام می دادیم.

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که استراتژی شما برای دو بازی آینده که به نظر می رسد از دیدار با نیجریه سخت تر خواهد بود، چیست گفت: خوشحالم خواهم شد که پاسخ این پرسش را در نشست خبری بعدی اعلام کنم. ما الان خیلی خسته هستیم و اگر اجازه بدهید می خواهیم از یک امتیازی که گرفته ایم لذت ببریم. باید بازیکنان دو تیم را تحسین کنم که فوتبال خوبی را به نمایش گذشتند. شاید شما دوست داشتند که 4-5 گل ببینید اما من می خواستم تیمم از این بازی امتیاز بگیرد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد نیجریه ای ها از این تساوی خیلی ناراحت بودند گفت: من قبلا هم گفتم که از قاره ای آمدیم که امکاناتش با بقیه قاره ها فرق می کند. ما ستاره های فوتبال دنیا را نداریم اما به خاطر تعهدی و ذهنیتی که بازیکنانم داشتند جشن می گیریم. آنها شایسته این خوشحالی هستند. بازیکنان ایران از کشوری آمده اند که به خاطر تحریم ها و مشکلات اقتصادی امکاناتی که سایر بازیکنان داشتند را نداشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد دلایل انتخاب علیرضا حقیقی به عنوان دروازه بان شماره یک ایران گفت: ما در ماه های گذشته مشکلات داشتیم و بررسی های زیادی در این مورد انجام دادیم. حقیقی در یک تیم دسته دومی اروپا بازی می کند و می توانست برابر نیجریه عملکرد خوبی داشته باشد.

کی روش در مورد اینکه با سبک بازی تیم ملی ایران تماشاگران از عملکرد ایران راضی نیستند گفت: ما به اینجا نیامده ایم که یک بازنده خوب باشیم. ما به اینجا آمده بودیم تا یک امتیاز بگیریم و تلاشمان را هم برای این کار کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما گفته بودید برای مردم سورپرایز خواهید داشت گفت: من بازم تاکید می کنم که دیدار سختی را پشت سرگذاشتیم. دوباره می گویم که این عملکرد ما برای یک بازی عالی نبود اما همین که توانستیم کار خودمان را بکنیم خوشحال هستیم و تلاشمان این بود که بتوانیم یک امتیاز بگیریم.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا به احترامی که قبل از بازی گفته بودید رسیدید گفت:  طبیعتا ما همیشه بیشتر می‌خواهیم. دوست دارم همیشه بازی را ببرم و تیمم خوب بازی کند. آنچه مهم است اینکه بتوانیم علاوه بر گل نخوردن به گل هم دست پیدا کنیم.

کی روش افزود: تماشاگران و علاقمندان به فوتبال باید شرایط تیم ملی را درک کنند. ما بازیکنی نداریم که در رئال مادرید یا لیورپول بازی کند. خیلی از بازیکنان ما تجربه را ندارند. با توجه به این مسائل است که می‌گویم خوب بازی کردیم. ما تا چند سال قبل تیم پنجم آسیا بودیم اما حالا تیم اول هستیم. این همان دلیلی است که می گویم همه باید به ایرانی ها احترام بگذارند.

کد خبر 2309916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha