۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۱

خادمی خبر داد:

کاشت مرحله دوم ذرت دانه ای در پلدختر آغاز شد

کاشت مرحله دوم ذرت دانه ای در پلدختر آغاز شد

پلدختر- خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر از آغاز کاشت مرحله دوم ذرت دانه ای در این شهرستان خبر داد.

علی خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به برداشت غلات پائیز گندم و جو در شهرستان پلدختر کاشت ذرت دانه ای به عنوان کشت دوم دراین  شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود که بیش از یکهزار هکتار ذرت دانه ای در اراضی آبی شهرستان کشت شود که بیشترین سطح مربوط به دشت جایدر است.

وی گفت: شهرستان پلدختر در مرحله کشت اول نیز 200 هکتار از اراضی آبی به کشت ذرت اختصاص داد که بیشترین سطح کشت مرحله اول کاشت در روستای  ملاوی و دهستان مورانی بوده است.

خادمی افزود: تاکنون پنج تن بذر و 70 تن انواع کود شیمیایی برای کاشت ذرت بین متقاضیان کاشت ذرت توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: محصول تولیدی ذرت دانه ای که جزء محصولات استراتژیک است خرید تضمینی دارد و چنانچه در زمان تولید قیمت ذرت دانه ای کمتر از قیمت تضمینی باشد دولت با ایجاد کمیسیون خرید محصول تولیدی را تحویل خواهد گرفت.

وی افزود: شهرستان پلدختر بعد از شهرستان کوهدشت از نظر سطح کشت و تولید رتبه دوم استان را دارد و سالانه به طور متوسط  هشت تا 10هزار تن محصول ذرت از شهرستان پلدختر تولید می شود.

خادمی عمده مشکل ذرت کاران در شهرستان را نبود دستگاه ذرت خشک کن عنوان کرد و گفت: محصول تولیدی این شهرستان باید به دره شهرایلام  و کوهدشت حمل و فرایند کاهش رطوبت ذرت توسط دستگاه های ذرت خشک کن ها انجام و سپس به فروش برسد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر اظهار امیدواری کرد که با ورود بخش خصوصی این مشکل عمده ذرت کاران شهرستان حل شود.

کد خبر 2312266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha