۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۰

قزي خبر داد:

14 هزار معلول در خراسان شمالی از خدمات بهزیستی برخوردارند

 14 هزار معلول در خراسان شمالی از خدمات بهزیستی برخوردارند

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي خراسان شمالي گفت: هم اکنون 14 هزار معلول این استان، از خدمات بهزیستی برخوردارند.

محمد قزي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بيشترین نوع این معلولیت‌ها به ترتیب شامل معلولیت‌های جسمي، ذهني، شنوايي، بينايي، رواني مزمن، سالمندي و... است.

وي اضافه كرد: بيشتر معلولان اين استان كه از وضعيت خفيف، متوسط و يا خيلي خفيف برخوردارند، احتمال بازتواني آنان كمتر است.

قزي يكي از مهم ترين اقدامات بهزيستي استان براي معلولان را پرداخت كمك هاي مالي عنوان كرد و گفت: تهيه وسايل توانبخشي براي معلولان جسمي و حركتي و تهيه رايانه مختص نابينايان از جمله خدماتي است كه اداره كل بهزيستي استان به اين قشر ارائه داده است.

به گفته وی، هم اکنون یک هزار و 150 دانش آموز معلول در این استان از خدمات توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، خدمات درمانی، بیمه مکمل، بیمه درمانی و اقلام توانبخشی شامل عصا، واکر، سمعک و عینک برخوردارند.

وی تعداد دانشجویان تحت حمایت این نهاد را 300 نفر عنوان کرد و گفت: 87 نفر از این دانشجویان در مقطع کاردانی، 180 نفر کارشناسی و 33 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

اين مسئول تصريح كرد: اداره كل بهزيستي استان براي هر معلول متناسب با نوع معلوليت فرد خدماتي ارائه مي دهد.

به گفته وي مناسب سازي اماكن براي معلولان در استان يكي ديگر از اقدامات اين اداره كل در خراسان شمالي است.

قزي با تاكيد بر اينكه بايد رفع مشكلات معلولان به طور جدي مورد توجه قرار گيرد اظهار داشت: اداره كل بهزيستي خراسان شمالي در سال جاري سعي دارد تا خدماتي از جمله خدمات بازتواني، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه و تهيه مسكن براي معلولان استان را بيش از سال هاي گذشته مورد توجه قرار دهد.

معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي استان در خصوص مناسب سازي اماكن براي معلولان استان طي سال جاري افزود: طي جلساتي با شهردار بجنورد، مقرر شده است طي سال جاری 70 درصد اماكن از جمله ادارات، معابر عمومي و ... مناسب سازي شود.
 

کد خبر 2312550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha