۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

شهدای موتلفه از پیشگامان نهضت امام(ره) و مظلوم ترین شهدای انقلاب هستند

شهدای موتلفه از پیشگامان نهضت امام(ره) و مظلوم ترین شهدای انقلاب هستند

اراک- خبرگزاری مهر: حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در بیانیه ای ضمن گرامیداشت 26 خرداد اعلام کرد: شهدای موتلفه از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی و پیشگامان نهضت امام(ره) هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه حزب آمده است: 26 خرداد یادآوره خاطره دلاور مردی های انسان های خداجویی است که جان خود را برای حفظ اسلام و ارزش های الهی و حیثیت و کیان ایران اسلامی خالصانه فدا کردند تا در زمره "عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ" قرار گیرند.

شهدائی که همواره در رکاب و گوش به فرمان نائب امام عصر(عج) خود حرکت کردند. مردانی از مجموعه موتلفه اسلامی که در راستای فرمایشات امام خمینی(ره) شکل گرفت و منشاء خدمات فراوانی برای انقلاب اسلامی شد. در مهر 1343 به دنبال تصویب قانون کاپیتولاسیون از سوی مجلس شورای ملی و سنا و در پی آن اعتراض آیت الله خمینی (ره) و سپس تبعید ایشان، هیات های موتلفه تصمیم گرفتند تا پاسخ مناسبی به اقدامات رژیم ملعون پهلوی بدهند بنابراین اقدام به ترور منصور نخست وزیر وقت کردند.

اعضای مؤتلفه اسلامی کمتر از 3 ماه پس از سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در مورد کاپیتولاسیون که منجر به تبعید ایشان شد در اول بهمن سال 1343 مطابق با هفدهم ماه رمضان در عملیاتی به نام "بدر" حکم الهی را درباره حسنعلی منصور اجرا کردند.

شهدای موتلفه از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی و پیشگامان نهضت اسلامی امام راحل هستند.شهدای موتلفه اسلامی از شخصیت های مبارزی بودند که هیچگاه از اهداف و آرمان های خود کوتاه نیامدند و در طول شکنجه ها، فشارها و تهدیدات ساواک با شجاعت از اسلام، مرجعیت و روحانیت دفاع کردند.

مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي درباره اين شهدا مي‌فرمايند: « به هر حال اين‌ها ستارگان و برجستگاني بودند که در راه خدا رفتند و اين راه را انتخاب کردند و نتيجه حاکميت اسلام در دوران سيطره کفر و استکبار بر عالم شد. اين شهداي چهارگانه (اماني، بخارايي، صفارهرندي و نيک‌نژاد) حقيقتاً در دوران ظلمات نور خدا بودند که درخشيدند، فضا و دل‌ها را روشن کردند و راه را به خيلي‌ها نشان دادند.»

آنها همانند رهبرشان، دلي آرام و قلبي مطمئن داشتند و با لبي پر لبخند به شهادت لبيک گفتند و جاودانه تاريخ داراي حيات طيبه شدند و خون پاکشان، شوري ديگر در دل مردم خداخواه آفريد.

اینک در سالروز شهادت آن ستارگان فروزان یاد و خاطره آنان را گرامی می داریم و توفیق پیمودن راه آنان و تبعیت از فرامین رهبری عظیم الشان انقلاب را از خداوند منان مسئلت داریم.

کد خبر 2312786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha