۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰

آذری:

150 مدرسه خراسان شمالي براي اسكان مسافران تابستاني تجهيز شدند

150 مدرسه خراسان شمالي براي اسكان مسافران تابستاني تجهيز شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس تعاون اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي از تجهيز 150 مدرسه اين استان براي اسكان مسافران تابستان امسال خبر داد.

احمد آذري در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: به منظور اسكان مسافران و زائران تابستان امسال، 700 كلاس درس در 150 مدرسه در شهرستان هاي مختلف این استان ساماندهي و تجهيز شده است.

وي با اشاره به اينكه همچنین در تابستان امسال در هفت پايگاه بجنورد، اسفراين، شيروان، فاروج، گرمه، مانه و سملقان و جاجرم، فرهنگيان، كاركنان دولت و ساير اقشار پذيرش مي شوند، اظهار داشت: تعرفه پذيرش مسافران در مدارس توسط ستاد مركزي اعلام شده است.

اين مسئول تعرفه پذيرش گروه هاي "الف" را 180 هزار ريال، گروه "ب" 140 هزار ريال و گروه "ج" را 100 هزار ريال اعلام كرد.

به گفته وي براي ساير اقشار اعم از كاركنان دولت، كاركنان لشكري و كشوري و ... نيز تعرفه هاي جداگانه اي در نظر گرفته شده است.

آذري به نحوه ارائه خدمات در 700 كلاس درس مدارس استان اشاره كرد و بيان داشت: خدمات و تجهيزات ارائه شده در اين مدارس به مسافران در سه گروه مجهز، نيمه مجهز و عادي دسته بندي شده است.

رئيس تعاون اداره كل آموزش و پرورش استان گفت: در گروه "الف" 370 كلاس درس داراي امكاناتي نظير تلويزيون، حمام، يخچال، كولر و پتو است، در گروه "ب" 200 كلاس داراي پتو، حمام مشترك، تلويزيون و يخچال و در گروه "ج" نيز 130 كلاس درس با امكانات فرش، پتو، تلويزيون و يخچال مجزا در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه 195 نفر از عوامل اجرایی آموزش و پرورش خراسان شمالی امور مربوط به پذیرش، اسکان و خدمات دهی به مسافران تابستانی را انجام می دهند، افزود: تمام این افراد آموزش‌های لازم به منظور پذیرش و خدمات دهی به مسافران را گذرانده‌اند.

آذری تصریح کرد: متقاضیان اسکان در مدارس خراسان شمالی می توانند برای رزرو اتاق به سامانه www.medu.ir مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با 867 هزار نفر جمعیت در مسیر دو قطب زیارتی شرق (مشهد مقدس) و قطب سیاحتی شمال کشور قرار دارد و همه ساله میلیون ها مسافر و زائر از این مسیر تردد می کنند.

 

کد خبر 2315055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha