۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۵

«ژانر فیلم» کتاب شد

«ژانر فیلم» کتاب شد

کتاب «ژانر فیلم، از کلاسیک تا پسا کلاسیک» نوشته بری لنگفورد با ترجمه حسام‌الدین موسوی به همت سازمان توسعه سینمایی سوره و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دومین کتاب درباره ژانر است که در حوزه ادبیات سینمایی و پس از سال‌ها منتشر می‌شود. بیش از 100 سال از ورود سینما به ایران می‌گذرد و اکنون کشور ما در این حوزه از کشورهای صاحب نام است که سینمایی قابل اعتنا و توجه دارد. از دهه‌های آغازین توسعه سینما در ایران، صاحب مراکز آموزشی بوده‌ است و حدود 5 سال است که دانشکده سینمایی در این کشور تاسیس شده است. با این حال متاسفانه به اندازه رشد و گسترش صنعت، هنر و فرهنگ فیلم و سینما مواد و کتاب‌های آموزشی تولید نشده و در دسترس قرار نگرفته است.

کمبود استادان و صاحب نظران این رشته در داخل و نیاز به تجربه‌های دست‌اندرکاران خارجی محققان حوزه سینما را بر آن داشته که همواره ترجمه را به عنوان مهمترین گزینه‌های نشر کتب تخصصی در نظر داشته باشند. ژانر یکی از مفاهیم اساسی سینما است که مانند دیگر موارد درباره آن کتاب‌های اندکی در کشور منتشر شده است. امیدواریم با نشر این کتاب به بخشی از نیازهای جامعه دانشگاهی پاسخ داده و در مسیر ارتقای سطح علمی دانشجویان گامی هر چند اندک برداشته باشیم.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

سینما به مثابه هنر، صنعت شبکه‌ای بهم پیوسته است که در صورت حضور در جامعه وجود همه بخش‌های آن از عوامل سازنده فیلم تا سالن‌های نمایش و مطبوعات و دانشکده‌ها و مراکز آموزشی ضرورتی گریز ناپذیر است. به طوری که نبود یا نقص وجودی هر یک از آن ها می‌تواند به این عرصه صنعتی، هنری لطمات جبران ناپذیری بزند.

کتاب «ژانر» در 12 فصل تدوین شده و به همت واحد انتشارات سازمان توسعه سینمایی سوره منتشر شده است. این کتاب در 2 هزار و 500 نسخه، با قطع رقعی و قیمت 21 هزار و 900  تومان چاپ شده است.

کد خبر 2319403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha