۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

همزمان با ماه مبارک رمضان/

900 روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام می شوند

900 روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام می شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام بیش از 900 روحانی به مساجد روستایی و شهری استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که ماه رمضان امسال بیش از 900 مبلغ روحانی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند، اظهار داشت: این روحانیان با هدف برگزاری هر چه بهتر برنامه های دینی این ماه اعزام خواهند شد و تا روز عید سعید فطر در این روستاها سکونت خواهند داشت.

وی با اشاره به این که روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز حوزه های علمیه خراسان شمالی تأمین شده اند، افزود: قبل از اعزام روحانیان به مساجد همایش توجیهی به منظور تبیین سرفصل های تبلیغ و هماهنگ سازی روحانیان در مراکز شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی انجام می شود.

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: در این همایش های توجیهی آموزه های لازم به روحانیان ارائه و بایدها و نبایدهای تبلیغ برای آنها تبیین خواهد شد.

وی تصریح کرد: روحانیان اعزامی به مساجد شهری و روستاهایی خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان برنامه هایی چون برگزاری نماز جماعت، قرائت ادعیه مختلف، پاسخ گویی به احکام و شبهات دینی، دوره های قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی، تفسیر قرآن و ... را بر عهده دارند.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا روحانیان اعزامی به روستاها در مناطقی که دارای خانه عالم هستند در این خانه ها ساکن می شوند اما در روستاهای فاقد خانه عالم هماهنگی برای تأمین محل سکونت آنها در همان روستا انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی هزار و 173 باب مسجد وجود دارد که از این تعداد بیش از 950 مسجد در مناطق روستایی و مابقی در شهرها واقع شده اند.

پارسال در ماه مبارک رمضان 900 مبلغ روحانی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شده بودند که از این تعداد 780 مبلغ روحانی و 120 نفر نیز مبلغه بودند.

کد خبر 2319416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha