۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

همزمان با اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع)/

۱۰ هزار زائر پیاده و سواره از خراسان شمالی عازم مشهد مقدس می شوند

۱۰ هزار زائر پیاده و سواره از خراسان شمالی عازم مشهد مقدس می شوند

بجنوردـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) و دهه پایانی ماه صفر بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده و سواره از این استان عازم مشهد مقدس می شوند.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا صبح چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به برنامه های استان در دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: در این ایام همزمان با اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) مراسم های عزاداری و سوگواری در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی استان با همکاری روحانیان مبلغ و مداحان برگزار می شود.

وی با بیان این که آیین های عزاداری و سوگواری در اماکن مذهبی و مقدس استان با همکاری و هماهنگی نهاد تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان برگزار می شود، افزود: اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی، ارائه سرفصل های سخنرانی به روحانیان اعزامی، هماهنگی برگزاری برنامه های عزاداری در هیئات مذهبی و ... برخی از اقداماتی است که به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم های عزاداری این ایام در استان انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اعزام زائران پیاده و سواره از خراسان شمالی به مشهد مقدس را یکی دیگر از برنامه های نهادهای مذهبی و فرهنگی در استان دانست و افزود: پیش بینی می شود امسال در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده و سواره از استان به حرم مقدس رضوی رهسپار شوند تا در مراسم های عزاداری و سوگواری حرم رضوی شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که در ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) زائران پیاده خراسان شمالی در قالب ۱۰ کاروان از خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام می شوند، اضافه کرد: در بخش کاروان های سواره نیز با هماهنگی با اداره کل حمل و نقل و پایانه های این استان حدود ۸۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی برای اعزام و بازگشت این زائران در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی اظهار داشت: علاوه بر زائران این استان، خراسان شمالی در دهه پایانی ماه صفر میزبان موقتی زائران عبوری به سمت خراسان رضوی است و در همین راستا برنامه ریزی لازم برای خدمات دهی به این زائران نیز انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی انجام شده و مشارکت دستگاه های مختلف و مردم اعزام و بازگشت کاروان های پیاده و سواره خراسان شمالی به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر امسال بدون مشکل خاصی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۰۶ هزار نفری خراسان شمالی با ۲۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستای دارای سکنه، در مجموع هزار و ۱۷۳ باب مسجد دایر است که از این تعداد ۲۰۰ مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده اند و در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

در این استان هزار و ۱۶۰ هیأت مذهبی وجود دارد و به طور معمول در مناسبت های عزاداری نظیر دهه اول محرم و دهه پایانی ماه صفر، برنامه های سوگواری در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی با هدایت و مدیریت حدود ۸۵۰ روحانی مبلغ و نیز بیش از ۸۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.

کد خبر 2435118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha