۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

همزمان با ماه رمضان/

900 مبلغ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

900 مبلغ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیش از 900 مبلغ روحانی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های مذهبی این ماه به مساجد استان اعزام شدند.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان بیش از 900 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز حوزه های بومی خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام شدند.

وی با بیان این که اعزام مبلغان با درخواست هیئت امنای مساجد و اماکن مذهبی انجام می شد، افزود: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان همایش توجیهی مبلغان اعزامی به مساجد به منظور هماهنگ سازی برنامه های تبلیغ و ارائه سرفصل های آموزشی به روحانیان در مراکز شهرستان های این استان برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که هدف از اعزام روحانیان مبلغ به مساجد خراسان شمالی برگزاری هر چه بهتر برنامه ها و مراسمات عبادی ماه مبارک رمضان است، اضافه کرد: روحانیان اعزام شده به مساجد خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان برنامه هایی همچون نماز جماعت، قرائت ادعیه مختلف، پاسخ گویی به احکام و شبهات دینی، دوره های قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی، تفسیر قرآن و ... را با حضور مردم در مساجد و اماکن مذهبی انجام خواهند داد.

به گفته وی روحانیان اعزامی به روستاهای خراسان شمالی به مدت یک ماه تمام و تا پایان عید سعید فطر در این روستاها ساکن خواهند بود.

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: این روحانیان در روستاهایی که دارای خانه عالم هستند در این خانه ها ساکن شده اند و در روستاهای فاقد خانه عالم نیز پیش از فرا رسیدن ماه رمضان با هماهنگی هیئت امنای مساجد و اعضای شورای اسلامی روستاها، محل سکونت روحانیان فراهم شده بود.

وی با یادآوری این که در ماه مبارک رمضان پارسال نیز 900 روحانی مبلغ به مساجد مناطق شهری و روستایی استان اعزام شده بودند، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آمادگی اعزام بیشتر مبلغ و مبلغه به مساجد شهرها و روستاهای استان در صورت درخواست هیئت امنا را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در این استان 867 هزار نفری هزار و 176 باب مسجد و حسینیه وجود دارد.

کد خبر 2321480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha