۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم/

850 مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

850 مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- خبرگزاری مهر: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، 850 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه و در فاصله یک روز مانده به ماه محرم، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اقدام به اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی صبح امروز در مراسمی که به این منظور برگزار شد؛ از اعزام ۸۵۰ روحانی مبلغ به مساجد و هیئات مذهبی استان خبر داد و افزود: این روحانیان در دهه نخست ماه محرم برنامه های عزاداری امام حسین(ع) در روستاها و مناطق مختلف شهری را هدایت و مدیریت می کنند.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو در این مراسم با بیان این که روحانیان اعزامی به مساجد استان در ماه محرم از مبلغان اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز روحانیان بومی خراسان شمالی هستند، اظهار داشت: تمامی تمهیدات برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات سوگواری شهادت امام حسین(ع) در مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی استان اندیشیده شده و مردم آماده برگزاری مراسم هستند.

وی با بیان این که در ماه محرم امسال مراسم های عزاداری در افزون بر هزار و ۱۰۰ مسجد و حسینیه استان برگزار می شود، اضافه کرد: در این ماه هزار و ۱۶۰ هیئت مذهبی نیز برنامه های خود را برگزار می کنند.

حجت الاسلام ایزانلو همچنین با اشاره به آسیب های عزاداری عنوان کرد: باید با همکاری و همراهی روحانیان اعزامی و مداحان و ذاکران هیات مذهبی از آسیب ها و ناهنجاری های رایج در عزاداری های مذهبی جلوگیری به عمل آید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا استفاده از برخی ادوات عزاداری نظیر علم ها و کوتل ها یک نوع آسیب به شمار می رود و امسال سعی شده تا استفاده از آنها در مراسم های عزاداری محدود شود.

کد خبر 2409092

برچسب‌ها