۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

همزمان با هفته وحدت/

۳۱۹ مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شدند

۳۱۹ مبلغ به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شدند

بجنوردـ مسئول اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۳۱۹ مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان همزمان با هفته وحدت خبر داد.

حجت الاسلام سلیمان مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت و نیز سالروز میلاد حضرت جعفرصادق(ع)، ۳۱۹ روحانی مبلغ با عاملیت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی مناطق مختلف این استان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: مبلغان اعزام شده در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در روستاها و شهرستان های استان، در سلسله نشست های جشن های میلاد و هفته وحدت، به تبیین و تشریح سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) خواهند پرداخت.

به گفته حجت الاسلام مهدوی محور سلسله نشست های این ایام ترویج سبک زندگی اسلامی با الگو پذیری از سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و روحانیان اعزامی سعی می کنند در فرصت هفته وحدت با تأکید بر تقویت وحدت و انسجام اسلامی در بین مردم روشن گری داشته باشند.

وی با اشاره به این که همزمان با هفته وحدت جشن های میلاد و ویژه برنامه های شادمانی در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود، هدف از برگزاری جشن های میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) را بهره‌مندی از این ایام در راستای ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق دانست.

به گفته حجت الاسلام مهدوی برگزاری جشن میلاد، اجرای گفتمان های دینی با موضوع وحدت، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع رسول مهربانی، محفل انس با قرآن، گردهمایی چهره های تقریبی، گردهمایی علمای شیعه و سنی منطقه و ... برخی از برنامه های هفته وحدت در بخش ها و مناطق مختلف خراسان شمالی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۰۰ هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

کد خبر 2456220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha