۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۵۰

در ایام اعتکاف/

۲۳۰ روحانی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند

۲۳۰ روحانی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند

بجنورد- مسئول اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ایام اعتکاف امسال بیش از ۲۳۰ روحانی به مساجد میزبان این مراسم در شهرها و روستاهای استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام سلیمان مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که امسال مراسم معنوی اعتکاف در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور طی روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه در ۱۱۵ مسجد شهری و روستایی برگزار می شود، اظهار کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم نهاد تبلیغات اسلامی استان اقدام به اعزام روحانیان مبلغ به مساجد میزبان معتکفان می کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه ۲۳۰ روحانی مبلغ خواهر و برادر از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخل استان به مساجد اعزام می شوند تا زمینه بهره گیری حداکثری معتکفان از این فرصت معنوی فراهم شود.

حجت الاسلام مهدوی گفت: روحانیان مبلغ و مبلغات اعزامی به مساجد خراسان شمالی ویژه ایام اعتکاف برنامه هایی نظیر مشاوره و پاسخگویی به سؤالات معتکفین، اقامه نماز جماعت، بیان احکام، تشکیل حلقه های بصیرت و معرفت و غیره را به صورت خاص در دستور کار خود دارند.

به گفته وی علاوه بر حضور روحانیان مبلغ در بین معتکفان، برنامه های دیگری نظیر دعوت از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه قم و مشهد و برگزاری درس اخلاق، محافل انس با قرآن، تصحیح قرائت نماز و ختم قرآن و صلوات برای برگزاری در آیین معنوی اعتکاف در استان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به این که نام نویسی از متقاضیان حضور در این آیین نیز در خراسان شمالی از اول اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی آغاز شده و بر اساس برنامه تا دهم این ماه ادامه خواهد داشت، افزود: امسال ثبت نام برای آیین اعتکاف تنها به صورت اینترنتی انجام می شود.

وی از علاقه مندان به حضور در این مراسم معنوی خواست تا با مراجعه به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس http://www.tebyan-bojnurd.ir/default نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

کد خبر 2540385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha