۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸

حجت الاسلام یعقوبی:

مروجین عفاف و حجاب در ادارات تشویق شوند

مروجین عفاف و حجاب در ادارات تشویق شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از دستگاههای دولتی آغاز و مروجین عفاف وحجاب در ادارات تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: ادارات و نهادهای دولتی باید با تشکیل سنگرهاي عفاف و حجاب در ادارات، به ترویج این فرهنگ در جامعه کمک کنند.

وی ماه رمضان را ماه خودسازی و ماه رسیدن به معرفت الهی دانست و تاکید کرد: در این ماه بايد در راه كسب عفت تلاش كنيم.

امام جمعه بجنورد بر لزوم رعایت عفت و حجاب در بین همه اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: در درجه نخست رواج این فرهنگ باید از ادارات و دستگاههای اجرایی آغاز و مديران اين موضوع را به پرسنل خود تذكر دهند.

وي افزود: مديران بايد با تقدیراز پرسنل زن محجبه ، ضمن تشویق آنان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه کمک کنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اينكه برخي از بانوان هواي گرم تابستان را بهانه برای خود قرار مي دهند تصريح كرد: بدحجابي به بهانه هوای گرم تابستان یکی از وسوسه شيطان است كه بايد بسيار مواظب بود.

خطیب جمعه بجنورد در خصوص آزادي بانوان در دانشگاه ها گفت: امروز به حراست و بازرسان دانشگاه اجازه برخورد با بدحجابان داده نمی شود و اين نشان از صدور بخشنامه هاي ضد فرهنگي، ضد ديني، ضد حيا و حجاب از سوی برخی از مسئولین دانشگاهها دارد.

وي افزود: كسي كه در دانشگاه جلو كنترل حجاب را بگيرد از بندگي خدا خارج شده است.

حجت الاسلام يعقوبي تاكيد كرد: در اين راستا مسئولين باید مراقب سخنانی که در موضوع حجاب و عفاف مطرح و یا بخشنامه هايي كه صادر مي كنند باشند.

وی سهل انگاري نسبت به حجاب و عفاف را نوعي غارت غيرت ديني عنوان كرد و اظهار داشت: متاسفانه باید گفت که امروز نسبت به فرهنگ و ارزش هاي ديني تا حدودی بي تفاوت شده ايم و فقط نقش يك تماشاگر را در جامعه را ایفا می کنیم که این امر تذكر جدی از سوی مسئولان را مي طلبد.

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه  به موضوع رعایت تقوا پرداخت و گفت: انسان باتقوا كسي است كه آتش اختلاف ميان افراد را خاموش كند.

به گفته وي اسلام به انسان براي از بين بردن آتش اختلاف و ايجاد صلح بين افراد، اجازه دروغ مصلحتي را نيز داده است.

امام جمعه بحنورد با بيان اينكه ماه رمضان فرصت مناسبي براي اوج بندگي و عفت است تصريح كرد: ماه رمضان ماهي است كه ريا بردار نيست از اين جهت بايد خود را در اين ماه مبارك مديريت كنيم.

امام جمعه بجنورد در خاتمه با اشاره به فرا رسيدن روز قلم گفت: ارزش قلم به اندازه اي است كه خداوند به آن قسم ياد كرده است.

وی تصریح کرد: اهالي قلم و رسانه بايد سعي كنند به وسيله قلم كاستي هاي جامعه را رفع و زيبايي آن را رواج دهند.

وي تصريح كرد: رسانه ها باید با نقد سازنده و انتقاد منصفانه به رفع مشکلات و کاستی های جامعه کمک کرده و مراقب مطالبي كه در سايت ها و روزنامه ها منتشر می کنند باشند.

 

کد خبر 2324819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha