۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶

کیفی:

والدین از فرصت ماه رمضان برای تربیت دینی فرزندان استفاده کنند

والدین از فرصت ماه رمضان برای تربیت دینی فرزندان استفاده کنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: یک استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور از والدین خواست تا از فرصت ماه مبارک رمضان برای تربیت دینی فرزندان خود نهایت استفاده را بکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کیفی بجستانی صبح شنبه در نشست خانواده و تربیت دینی گفت: خانواده اولین و مهمترین نقش را در رشد شخصیت و اجتماعی شدن کودک بر عهده دارد چرا که اولین تماس کودک با محیط از طریق پدر و مادر و خواهر و برادر است و تقلید کودک از رفتار آنها شخصیت و شیوه زندگی وی را می‌سازد.

وی افزود: وقتی که رفتار اعضای خانواده مبنی بر محبت، صداقت، احترام متقابل و راستی باشد فرزندان و کودکان احساس آرامش و امنیت بیشتری خواهند کرد و بر اثر محیط و رشد مناسب اعتماد به نفس و سازگاری بیشتری با محیط به دست می‌آورند و مسئولیت‌پذیری آنها تقویت می‌شود.

کیفی بجستانی اظهار داشت: بعد از خانواده‌ مدرسه در رشد اجتماعی و شخصیتی کودک نقش بسزایی دارد، زیرا در مدرسه کودک با تقلید از معلم و دوستان، خود را شبیه به آنها می‌کنند و همانند سازی می‌کنند و با تقلید حرکات و رفتار آنها به الگوسازی می‌پردازد و سپس به تدریج دوستان خود را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: اگر رفتار معلم و آن محیط با کودک احترام آمیز باشد، کودک به کلاس و آموختن علاقه مند می‌شود و اگر رفتار معلم خشن و نامناسب باشد کودک به معلم و کلاس و آموختن بی‌علاقه شده و انجام تکالیفش برای او کم اهمیت می‌شود.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: از آنجا که خانواده و مدرسه در رشد اجتماعی و شخصیتی کودک نقش موثری دارند برای کمک کردن به کودکان برای رسیدن به رشد اجتماعی مطلوب باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی و پرورشی و استفاده از امکانات رسانه‌ها و ایجاد و تقویت برنامه‌ها و مشاوره در مدرسه تلاش و کوشش کرد.

کیفی بجستانی در ادامه گفت: ادبيات جنگ براي كودكان ضروري است، چرا كه بچه ها بايد بدانند براي حفظ این آب و خاك چه تلاش هايي شده است و آنچه امروز در دست دارند، به راحتي به دست نيامده است، پس بايد تلاش كنند تاهرگز آن را از دست ندهند.

وی افزود: ما مي توانيم روحيه دفاع و اهميت آن را در قالب ادبيات جنگ به بچه ها منتقل كنيم، اين دفاع مي تواند شامل دفاع از خاك، ناموس، اعتقادات باشد.

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی با بیان این که جامعه ما كه يك جامعه ديني و اعتقادي بوده و تاريخ آن مالامال از جنگ هاي دفاعي است و همچنان هم مورد تهديد است، اظهار داشت: بايد كودكان مان به نوعي ظرافتمندانه و هنرمندانه با ضرورت اين چنين موضوعاتي آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان و نقش سازنده این ماه پرخیر و برکت، از والدین خواست تا از فرصت ماه مبارک رمضان برای تربیت دینی فرزندان خود نهایت استفاده را بکنند.

کد خبر 2325037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha