۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶

بازدید مدیر اداره ارشاد استان مرکزی از دفتر سرپرستی خبرگزاری مهر /ایجاد تشکل صنفی خبرگزاریها ضروریست

بازدید مدیر اداره ارشاد  استان مرکزی از دفتر سرپرستی خبرگزاری مهر /ایجاد تشکل صنفی خبرگزاریها ضروریست

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با حضور در دفتر سرپرستی خبرگزاری مهر در استان از روند فعالیتهای این خبرگزاری در استان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ظهر دوشنبه در این بازدید از دفتر خبرگزاری مهر استان مرکزی، این خبرگزاری را به عنوان یکی از رسانه های خبری حرفه ای در استان مرکزی یاد کرد و گفت: فعالیت خبرنگاران این مهر در کنار همه مشکلات سخت افزاری موجود قابل تحسین است.

حسین شاکری ادامه داد: خبرگزاری مهر توانسته با کار حرفه ای و انعکاس مسائل و مشکلات پیش روی استان در قالب گزارش ها و اخبار نقش پر رنگی در عرصه اطلاع رسانی استان ایفا نماید.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد همدلی و اتحاد گروهی بین رسانه های استان گفت: استان مرکزی از ظرفیت های بالقوه فراوانی در حوزه رسانه های گروهی برخوردار است که اگر این رسانه ها بتوانند در سایه همدلی با یکدیگر به مسائل استان بپردازند نقش بسزایی در پیشرفت استان خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از پیشنهاد مجموعه خبرگزاری مهر مبنی بر لزوم حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس تشکل صنفی خبرگزاریهای استان مرکزی به منظور پیگیری قانونی مطالبات خبرنگاران به عنوان بخشی از رسانه های گروهی فعال در استان مرکزی استقبال کرد و گفت: این تشکل صنفی می تواند نقش موثری در تقویت رسانه های دیجیتال استان و افزایش همفکری و همکاری آنها در پیگیری مطالبات خود و جامعه داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‏ها و بیان‏ کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است تصریح کرد: هویت، چیستی و قلمرو قلم بسیار گسترده ‏تر از آن است که در بیان بگنجد. هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد. تمدن‏ها، تجربه ‏های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می‏ شوند و آیندگان مملو از تجربه و پر از راه حل‏ها هستند.

شاکری عنوان کرد: هر کس می‏ تواند قلمی را بین انگشتانش بفشرد و فرمانش دهد که بنگارد و هر آنچه را از مخیله صاحب انگشت تراوش می‏ کند، بنویسد. قلم، تخریب می‏کند. می‏سازد، و در عین حال واقعیت‏ها را آشکار می‏ کند. آشکارها را نهان می‏ کند. به واقع قلم، معجزه‏ جاودان است.

وی گفت: فلسفه وجودی قلم و نگاشتن، برقرای ارتباط میان مکتب‏ها، آموختن تجربه ‏ها و تعالی اندیشه‏ هاست. تأثیر قلم، ماندگارتر، تأثیرگذارتر و عمیق‏تر از هر ابزار دیگری برای پیام‏بری و پیام ‏آوری است. چه بسیار آثار ارباب قلمی که حتی پس از مرگشان، به فرهنگ‏ها یاتمدن‏های ماندگار تبدیل شده است. کتاب‏های آسمانی که برای بشر به ارمغان فرستاده شده است، همگی ناظر به این ویژگی مهم قلم است.

وی در پایان با اشاره به سخن حضرت امیر مؤمنان علی (ع) که می‏ فرماید: «سفیر و فرستاده تو، ترازوی بزرگواری توست و قلم تو، رساترین و گویاترین چیزی است که از سوی تو سخن می‏گوید»  افزود: بر اساس این روایت، قلم، شیواترین و بهترین ابزاری است که در هر برهه‏ ای از زمان می‏ تواند رسالت خود را انجام دهد.

کد خبر 2327007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha