۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸

کرُ:

نامگذاری روز قلم بی ارتباط با تاریخ کهن ایران نیست

نامگذاری روز قلم بی ارتباط با تاریخ کهن ایران نیست

بندرترکمن - خبرگزاری مهر: مشاور فرماندار بندرترکمن در امور جوانان با تاکید بر اهمیت قلم و توجه ویژه قرآن به آن، گفت: نامگذاری روز قلم بی ارتباط با تاریخ کهن ایران نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر کُر ظهر سه شنبه در نشستی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بندرترکمن، به 14 تیر روز قلم اشاره کرد و گفت: نامگذاری این روز به نام روز قلم بی ارتباط با تاریخ کهن تمدن و فرهنگ غنی این سرزمین نیست.

وی افزود: نماد روز قلم برای تجلیل و پیشرفت نویسندگان فقط یک تلنگر است.

وی اضافه کرد: در این روز با گرامیداشت یاد و خاطره اهالی قلم، نویسندگان، شاید بتوانیم تنها گوشه ای از زحمات طاقت فرسای آنها را گرامی داشتیم.

در ادامه  رحیم مهرنیا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بندرترکمن هم گفت: ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه خود آورده است که چهاردهمین روز از تیرماه را ایرانیان باستان، روز تیر یا عطارد می نامیدند.

وی افزود: از طرف دیگر سیاره تیر یا عطارد در فرهنگ ادب پارسی کاتب و نویسنده ستارگان است و بهمین علت این روز را روز نویسندگان و قلم می دانند.

سپس رحمان آخوندی، استاد دانشگاه، خطاب به جوانان حاضر در نشست گفت: مطالعه کردن را به جوانان توصیه می‌کنم چرا که نوشتن نتیجه مطالعه است.

این پیشکسوت اهل قلم با اشاره به اینکه قلم و اهل قلم ارزشمند هستند، اظهار کرد: خداوند به قلم سوگند یاد کرده و برای آن شان و حرمتی والا قایل شده  است.
 

کد خبر 2327413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha