۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۲

سالاری:

فرسودگی و پوسیدگی خطوط انتقال مهمترین مشکل آب بوشهر است

فرسودگی و پوسیدگی خطوط انتقال مهمترین مشکل آب بوشهر است

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: فرسودگی و پوسیدگی خطوط انتقال مهمترین مشکل آب بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با مشکلات جدی در زمینه آب روبرو است و نیاز است که اقدامات اساسی برای رفع مشکلات آب استان بوشهر صورت بگیرد.

وی خواستار تلاش برای نهادینه شدن الگوی صحیح مصرف آب در استان شد و اضافه کرد: باید زیرساخت‌های مناسبی در زمینه برنامه‌های فرهنگی مصرف بهینه آب ایجاد شود و در اصلاح شیوه‌های آبیاری نیز در بخش کشاورزی اقدامات لازم صورت بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش برای اصلاح شیوه‌های آبیاری از طریق ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان، ادامه داد: استفاده از روش‌های نوینی آبیاری می‌تواند نقش بسیار مهمی در استفاده بهینه از منابع ابی داشته باشند.

استفاده از بخش خصوصی برای ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن

وی خواستار طراحی و تدوین طرح‌های مطالعاتی برای مدیریت مصرف آب توسط شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر شد و افزود: فرسودگی و پوسیدگی خطوط آب یکی از مشکلات مهم کمبود اب در استان بوشهر است که باید نقاط اضطراری که بیشترین مشکل را دارند شناسایی و بهسازی شوند.

سالاری ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح‌های نوسازی شبکه آبرسانی استفاده کنیم و استفاده از بخش خصوصی در این زمینه نقش بسیار مهمی خواهد داشت و امیدواریم در سریع‌ترین زمان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی استان بوشهر بر لزوم استفاده از دیگر روش‌ها از جمله ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر ترغیب کنیم.

لزوم ترغیب سرمایه‌گذاران برای ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن

استاندار بوشهر خوستار شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر شد و تصریح کرد: تخصیص اعتبارات نوسازی شبکه‌های آبرسانی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار ساماندهی انشعابات غیر مجاز در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شد و افزود: باید این انشعابات کنترل شود تا شاهد بهبود شرایط آب مصرفی باشیم.

سالاری با اشاره به اهمیت ساخت سد برای تامین آب شرب، خواستار برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه شد و اظهار داشت: باید برای حل مشکلات آب استان بوشهر در فصول مختلف برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

کد خبر 2328662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha