۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۴

رضا زاده:

نرخ معلولیت در خراسان جنوبی 2.4 درصد است

نرخ معلولیت در خراسان جنوبی 2.4 درصد است

بیرجند – خبرگزاری مهر: معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی نرخ معلولیت در استان را 2.4 درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین نرخ معلولیت استان مربوط به شهرستان قاین است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمیله رضا زاده ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهارکرد: بالاترین نرخ معلولیت با 27.3 درصد در شهرستان قاینات و کمترین نرخ آن با 6.06 درصد در بشرویه بوده است.

وی با بیان اینکه 15 درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می دهند، ادامه داد: 4.5 درصد این جمعیت نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند.

وی با بیان اینکه بهزیستی هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به معلولان استان قائل نشده است، عنوان کرد:یک هزار و 432 دانش آموز و 157  دانشجو از خدمات سازمان بهزیستی در استان بهره مند می شوند.

رضا زاده با بیان اینکه در حال حاضر 37 مرکز غیر دولتی توانبخشی در سطح هشت شهرستان به معلولان  خدمات ارائه می‌کنند، گفت: سال گذشته یک هزار و 812 نفر از مراکز غیردولتی بهزیستی خدمات دریافت کردند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه به 703 نفر نیز در 25 مرکز روزانه خدمات توانبخشی ارائه شده است، بیان کرد: 11 مرکز شبانه استان نیز در سال گذشته به 545 نفر خدمات ارائه کرده اند.

رضا زاده با اشاره به اینکه پنج مرکز بیماران روانی و 9 مرکز سالمندان در سطح استان فعال است، عنوان کرد: همچنین سه مرکز معلولان جسمی حرکتی و یک مرکز معلولان کم شنوا و ناشنوا در استان به جامعه هدف بهزیستی خدمات رسانی می کنند.

وی عنوان کرد: هزار و 20 نفر با حداکثر مبلغ 20 میلیون ریال مورد حمایت‌های درمانی این سازمان در استان قرار گرفته اند.

 پرداخت مستمری به دو هزار و 135 خانوار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی سه مهد در مناطق محروم و روستایی استان بیان داشت: 153 کودک خیابانی از خدمات این سازمان در سال گذشته بهره مند شدند.

علی عرب نژاد  با اشاره به فعالیت41 گروه همیار در سطح استان ادامه داد: یک هزار و هشت نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان بهره مند شده اند.

 وی با بیان اینکه 684 نفر از خدمات بیمه زنان سرپرست خانوار استفاده کرده اند، عنوان کرد: به دو هزار و 135 خانوار تحت حمایت نیز مستمری پرداخت شده است.

 تحصیل ۵۸۰ نفر در دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی

 رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی بهزیستی خراسان ‌جنوبی نیز در این جلسه از تحصیل 580 دانشجو در این مرکز خبر داد و افزود: تا کنون 296 نفر از این مرکز نیز فارغ التحصیل شده اند.

بهناز زال با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی در سال 88 در استان راه اندازی شده است، تصریح کرد: افزایش دانش و توان کار تخصصی کارکنان بهزیستی و تربیت افراد متخصص در حوزه مشاغل بهزیستی از اهداف راه اندازی مرکز علمی کاربردی بهزیستی در استان بوده است.

 وی با اشاره به فعال بودن 10 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه گفت: 116 دانشجو نیز در سال جاری از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

وی از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: رشته کارشناسی مدیریت سلامت با دو گرایش مراقبت از زنان با توجه به شرایط آن‌ها در اجتماع و مشاور تغذیه مادر و کودک با هدف بهینه‌سازی تغذیه کودکان در استان  راه‌اندازی شده است.

کد خبر 2330217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha