۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳

حجت الاسلام میرعمادی:

تکذیب آیات خداوند سبب نابودی اعمال خوب انسان می شود/ اقامه نماز بسترساز از بین رفتن بدی ها

تکذیب آیات خداوند سبب نابودی اعمال خوب انسان می شود/ اقامه نماز بسترساز از بین رفتن بدی ها

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در قرآن بعضی اعمال بد نام برده شده که اعمال خوب انسان را نابود می کند، عنوان کرد: تکذیب آیات خداوند از جمله این اعمال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی صبح سه شنبه در جلسه تفسیر قرآن با تفسیر آیه 18 سوره مبارکه ابراهیم اظهار داشت: خداوند به اعمال انسان ها پاداش یا عقاب می دهد و برای کار خوب پاداش و برای کار بد مجازات در نظر می گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند گاهی بدی های مومنان را به وسیله اعمال نیک تبدیل به حسنات می کند که در اصطلاح به این موضوع تکفیر یعنی پوشاندن بدی می گویند، افزود: از سوی دیگر در برخی موارد افراد کار خوب انجام داده اند ولی به دنبالش یک عمل بد انجام می دهند که آن کار خوب به واسطه عمل بد از بین می رود که به آن حبط اعمال می گویند یعنی کار بد کار خوب را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این آیه خداوند اعمال کافران را به خاکستری که در برابر باد قرار گرفته است تشبیه کرده است، افزود: این تشبیه به چند جهت در تفاسیر مورد اشاره قرار گرفته است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه همچنان که خاکستر ظاهر دارد ولی باطن ندارد اعمال کافران هم این گونه است، افزود: همچنان که خاکستر پوچ و بی ثمر است اعمال کافران هم پوچ و بی ثمر است.

وی با اشاره به اینکه خاکستر هیچ گاه به هم نمی چسبد و اعمال کافران هم چسبیدگی ندارند، ادامه داد: همچنان که خاکستر در برابر طوفان پراکنده می شود و ذراتش در زمین پخش می شود و اثری از خاکستر وجود ندارد بعد از مدتی اثری از اعمال کافران وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در قرآن بعضی از اعمال بد نام برده شده که اعمال خوب انسان را نابود می کند، عنوان کرد: کفر و شرک به خدا، صفت دو چهرگی(منافق بودن)، ارتداد و انکار ولایت از جمله این اعمال است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه تکذیب آیات خداوند و تکذیب روز قیامت از دیگر اعمالی است که اعمال خوب انسان را نابود می کند، افزود: بعضی از مفسران معتقدند مهم تری کار که باعث حبط اعمال بوده همین امر است.

وی همچنین به اعمال خوبی که باعث از بین رفتن بدی یا تبدیل آن به خوبی می شود نیز اشاره کرد و بیان داشت: خواندن نمازهای واجب و اجتناب از گناهان کبیره از جمله این اعمال است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه اعمال خوب کافران به دلیل کفر نابود می شوند، با طرح این سوال که چرا عمل خوب کافران نابود می شود؟ توضیح داد: انسان وقتی عمل خوبی انجام دهد استحقاق پاداش دارد و اگر عمل بدی انجام دهد مستحق مجازات است لکن این استحقاق دائمی نیست بلکه ممکن است در آینده دچار تغییر و تحول شود.

وی ادامه داد: اعمال به صورت طبیعی همچنان که بر روح و بر جسم انسان تاثیر می گذارند بر یکدیگر نیز اثر می گذارند مانند توبه کردن که گناهان ما را می آمرزد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: در انجام عمل انگیزه عمل نقش مهمی دارد و هدف از اعمال در استحقاق پاداش نقش دارد.

کد خبر 2332151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha