۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۷

حجت الاسلام میرعمادی:

رمضان ماه رحمت و مغفرت است/ نماز، محبت اهل بیت و انفاق راههای نجات از آتش جهنم

رمضان ماه رحمت و مغفرت است/ نماز، محبت اهل بیت و انفاق راههای نجات از آتش جهنم

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد از ماه رمضان به عنوان ماه رحمت و مغفرت یاد کرد و بیان داشت: نماز، محبت اهل بیت و انفاق سه راه نجات از آتش جهنم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی صبح یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن با تفسیر آیه 16 سوره مبارکه حضرت ابراهیم اظهار داشت: در این آیه مجازاتهای جباران مورد اشاره قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اولین مجازات آن ها محرومیت از رحمت خدا، بهشت و نعمت های بهشتی است، عنوان مرد: دومین مجازات آتش دوزخ است و کلمه "وراء" در این آیه به معنی عاقبت بوده و عاقبت کسانی که با خدا لج می کنند جهنم است و عذاب هایی برای آنها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به برخی عذابهای ذکر شده در این آیه اشاره کرد و بیان داشت: غذاهای بسیار ناگوار، نوشیدنی های تلخ و سوزان، آتش سوزان جهنم، لباس های آتشین، باد های سوزان و کشنده، سایه های سوزان، اسارت در غل و زنجیر، عذاب های روحی، حسرت خوردن به بهشتیان، رسوا کردن آنها و غم و اندوه بی کران از جمله عذابهای درنظر گرفته شده برای جباران است.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: عذاب خداوند به گونه ای است که این افراد راه فرار ندارند و هر طرف که می روند عذاب الهی و آتش جهنم است.

این مفسر قرآن همچنین با اشاره به تفسیر آیه 17 سوره مبارکه حضرت ابراهیم عنوان کرد: یکی از عذاب هایی که دوزخیان می کشند نوشیدنی های تلخ و سوزان است به طوریکه قرآن می گوید چهار نوع نوشیدنی آب مخلوط با چرک و خون، آب داغ و جوشان، آب همچون مس گداخته شده و آب زهر آلود به آنها داده می شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این آیه سه ویژگی برای دوزخیان بیان می کند، عنوان کرد: تدریجی بودن عذاب این افراد و گوناگون و متعدد بودن عذابها از جمله این ویژگیها است تا جایی که دوزخیان از خدا طلب مرگ می کنند ولی نمی میرند.

وی با بیان اینکه عقبه این عذاب ها عذاب های سخت و غلیظ تری در انتظارشان است، یادآور شد: بهترین دعا و بهترین نکته آداب قرائت این است که هرگاه به آیات عذاب الهی رسیدید به خدا پناه ببرید و استغفار کنید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت استغفار و توبه به درگاه الهی یادآور شد: در دعاهای جوشن کبیر و مجیر و ابوحمزه ثمالی و... می خوانیم خدایا ما را از آتش جهنم رهایی بده چرا که عذاب خداوند بس سخت و عظیم است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ماه رمضان طبق روایات اولش رحمت، وسطش مغفرت و پایانش رهایی از آتش جهنم است، افزود: نماز و به خصوص نماز شب، محبت اهل بیت به خصوص محبت حضرت زهرا(س) و انفاق و صدقه در راه خدا سه راهکاری هستند که ما را از عذاب و آتش جهنم نجات می دهد.

کد خبر 2330608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha