۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶

حجت الاسلام کوثری:

ماهواره عامل بروز مشکلات خانوادگی و ناهنجاری‌های اخلاقی است

ماهواره عامل بروز مشکلات خانوادگی و ناهنجاری‌های اخلاقی است

شیروان- خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان گفت: آمار بالای طلاق، بزه کاری، اعتیاد، فرار از خانه، بد اخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی حاکی از سوء رفتار خانواده ها به دلیل وجود ماهواره در خانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع بسیجیان شهرستان شیروان در خصوص تأثیرات مخرب ماهواره، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید، خودتان و خانواده هایتان را از آتشی حفظ کنید که آتشگیره آن سنگ‌ها، کوه‌ها و خود شما هستید.

وی افزود: امروز در دنیای کنونی یکی از این آتش هایی که در خانه ها شعله ور شده تهاجم فرهنگی است که دین، باور، اعتقادات، سنت‌ها و آنچه که در محیط خانواده مورد احترام بوده را مورد هدف قرار داده، این بزرگترین آتش است.

حجت الاسلام کوثری اضافه کرد: چه آتشی بالاتر از آنکه انسان در محیط خانواده مبتلا شود به ماهواره و فیلم های آن چنانی که مغز و ذهن و قلب و دل انسان را شستشو می دهد و اعتقادات را سست و آدم را بی هویت می کند.

وی بیان کرد: امروزه دشمنان برای نابودی انسانها هزینه زیادی در بخش رسانه ای می کنند و یکی از روش های دشمن این است که وسیله بمباران را بر فراز پشت بام هر خانه ای قرار داده اند، یعنی از بالای خانه هر فرد داخل خانه بمباران فرهنگی می شود.

امام جمعه شیروان با اشاره به اینکه جوانی که تا اذان صبح پای فیلم‌های ماهواره بنشیند آیا اهل نماز خواهد شد؟ خانواده‌ای که فیلم‌های ماهواره نگاه می‌کند آیا می‌تواند کانون خانواده را حفظ کند؟ افزود: آمار بالای طلاق، بزه کاری، اعتیاد، فرار از خانه، بد اخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی حاکی از سوء رفتار خانواده ها به دلیل وجود ماهواره در خانه است.

حجت الاسلام کوثری تصریح کرد: آوردن ماهواره در محیط خانه خودزنی است، مخصوصا اگر بنیان خانواده از قبل هم سست باشد، اعتقادات دینی کمرنگ باشد که خیلی زود آثار و پیامدهای ماهواره در خانه ظاهر می شود.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از مواردی که جامعه ما، خانواده ما به آن نیاز جدی دارد، آرامش روحی، روانی و اعتقادی و اخلاقی است، گفت: با آمدن ماهواره در خانه این امنیت پایمال می شود و به هم می ریزد.

وی اضافه کرد: آمار نشان می دهد خانواده هایی که ناامنی و ناهنجاری برای آنها پیش آمده از بینندگان همیشگی کانال های ماهواره ای بوده اند.

حجت الاسلام کوثری اظهار داشت: باید دینمان را تقویت و تقوا پیدا کنیم و همه وجود و زندگیمان را سپر بلا قرار دهیم تا دینمان را حفظ کنیم.

وی افزود: چرا که در سایه دین است که ما امنیت، بهداشت، ناموس، رفاه زندگی و زندگی سعادتمند خواهیم داشت و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای تقویت دین و دینداری است.

کد خبر 2332892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha