۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

گزارش مهر:

گلدسته های مساجد اراک نورانی از حضور مردم/بدعتهای اشتباه برخی مردم پایتخت را دنبال نکنیم

گلدسته های مساجد اراک نورانی از حضور مردم/بدعتهای اشتباه برخی مردم پایتخت را دنبال نکنیم

اراک – خبرگزاری مهر: مهمانی خداوند به اوج خود رسیده است، حالا مهمانان دسته دسته دل های خود ا در دست گرفته و پیشکش جاه و جلال میزبانشان می کنند و مهمانخانه های خدا در روی زمین پر است از مهمانان با دل و جان آمده. گلدسته های تمام مساجد شهر همچون قلب مومنان تا سحر روشن بود و مومنان به قدرِ شبقدر خود را دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاره ها دانه دانه در آسمان پیدا می شوند، شب چادرش را بر دل شهر می کشد و شبی نو آغاز می شود؛ ولی این شب شبی دیگری است، شبی که قرار است طرحی نو در انداخته شود. شبی که مومنان تا صبح به زنده داری و استغاثه گذشت تا پاک و طاهر شوند.

مردم استان مرکزی نیز دیشب با حضور در مساجد و بقاع متبرکه این شب را زنده نگه داشتند، این حضور اینقدر پر شور بود که خیابان ها و کوچه های اطراف مساجد نیز دیگر جایی برای نشستن نداشت. انگار همه می دانستند که نباید این شب را از دست داد، می دانستند که باید خدا را قسم داد به عزتش، به فرستاده اش به قرآنش تا مغفرالذنوبی کند و پاک کند این نامه اعمالی را که با خود تحفه آورده بودیم و اشک هایمان را ببیند و همان را مایه ی صیقل دل هایمان کند.

دیشب یکی از اصلی ترین خیابان های شهر اراک جایی که شاید در روزها وشب های معمولی در دل زرق و برق رنگ ها و بوها گم می شود، حال و هوای دیگری داشت، تمامی طول خیابان مردمی نشسته بودند که صدای الغوث الغوثشان به عرش رسیده بود، باورت نمی شد که اینجا همان خیابان عباس آباد منتهی به مسجد حاج آقا صابر باشد.

خطیب مسجد در این مراسم ضمن گلایه از رواج برخی سنتهای غلط در شهر اراک گفت: قرار نیست هر بدعت تازه و اشتباهی که مردم پایتخت انجام دادند ما هم دنباله رو آنها باشیم.

انتقاد از گذاشتن عکس های با آرایش خانمهای متوفی در بهشت زهرای اراک

حجت الاسلام ابوالفضل صابری ضمن انتقاد از گذاشتن عکس های با آرایش خانمهای متوفی در بهشت زهرای اراک گفت: این بدعتی از سوی برخی از مردم تهران است که مردم شهر اراک نیز انجام می دهند.

 

 

وی با بیان اینکه از شهرداری برای این موضوع طلب کمک کرده ایم گفت: در اعلامیه ای نمی بینید که عکس خانومهای متوفی چاپ شده باشد و به جای آن از نمادهای شمع و گل استفاده می شود ولی در بهشت زهرا عکس های خانومهای متوفی چه معنی می تواند داشته باشد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه آرامستان باید جای عبرت باشد و درس از درگذشتگان گفت: باید به آرامستان برای آمرزش گناهان و عبرت از آنها برویم چراکه بودند کسانی که با قدرت و ثروت زیاد به این منزلگاه آخر رسیدند.

وی این ماه را ماه استغفار و توبه دانست و گفت: ماه رمضان فرصتی دوباره برای نگاه کردن به اعمال خود و اصلاح آن است و بکوشیم که از موهبتهای این ماه بی نصیب نباشیم.

خانم کریمی یکی از شب زنده دارانی که به همراه مادر خود که در پیاده رو نشسته بود به مهر گفت: مگر می شود مومن بود، روزه گرفت و آن وقت شب های قدر را زنده داری نکرد.

این شهروند 44 ساله اراکی افزود: من از زمانی که یاد دارم بهمراه مادرم به همین مسجد داخل خیابان می آمدیم. البته که شور و حضور مردم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: یک سال زندگی می کنیم، در طول این یک سال یادمان می رود که روز حسابرسی هست، دروغ می گوییم، دل همدیگر را می شکنیم، نمازمان قضا می رود و بعد رمضان برایمان تلنگری می شود که ای وای یک سال گذشت و من باز عهدم را فراموش کرد.

اگر شب قدر نبود به چه دلمان را خوش می کردیم

خانم کریمی بابیان اینکه اگر شب قدر نبود به چه دلمان را خوش می کردیم، اظهار کرد: اگر رضمان و شب های قدر نبود، در روزمرگی و بی خبری خود باقی می ماندیم و یادمان می رفت زا کجا آمده ایم و به کجا می رویم.

در گوشه ای از میدان چند جوان آرام نشسته اند، م.سبحانی یکی از این جوانان گفت: شاید دلیل اصلی سکوت ما این است که داریم به کارهایی که کردیم فکر می کنیم.

این دانشجوی 19 ساله افزود: می گویند شب قدر شب توبه، مغفرت و بخشش است، من با خودم فکر می کنم یعنی اگر امشب به خدا قول بدهم که دیگر نه، خیلی از کوتاهی ها را نمی کنم، می توانم.

وی ادامه داد: دارم فکر می کنم بندگی واقعی چیست فقط عبادت ِ عادی یا اینکه باید همه رفتار و اعمالم عبادت باشد.

 

 

آقای سبحانی گفت: نزدیکی به خدا یک پروسه است باید در تمام لحظات به یاد خدا بود تا بتوان در چنین شبی به اوجش رسید، هر چند برای خیلی ها از جمله من امشب می تواند آغازی دوباره باشد برای رجوع به خودم و خدای خودم.

آقای عالی نیز یکی دیگر از شب زنده داران است. وی گفت: شب قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده و دیگر چه عظمتی از این بزرگتر، قطعا هیچ کس دلش نمی آید عبادت در این شب را که برابر هزار ماه است از دست دهد.

توبه و پذیرش آن از سوی خدا یکی از موهبت هایی است که باید قدر آن را بدانیم

وی افزود: توبه و پذیرش آن از سوی خدا یکی از موهبت هایی است که باید قدر آن را بدانیم و امشب بهترین شب برای توبه و استغفار است، شبی است که درهای رحمت خداوند باز است و فرشتگانش از آسمان به زمین آمده اند تا تقدیرمان را بنویسند.

این شهروند اراکی ادامه داد: برگزاری مراسم شب قدر آن هم با این شور و شوق نشان می دهد که هنوز روح بندگی به شدت در دل مردم وجود دارد و حضور این تعداد جوان نشانه های خوبی است که رمضان کارکرد نزدیکی به خدا و تامل را داشته است.

قرآن ها به روی سر رفته است، شهر را طنین بک یا ا..، استغفرا... و یا رب فرا گرفته است، یکی صدای گریه اش بلند است، یکی دانه های تسبیح را می اندازد و اسماء جلاله را صدا می زند و یکی آرم آرام چیزی زیرلب می گوید، تمامی شهر انگار در فضایی غیر از کره خاکی است انگار تمام مردم به آسمان رسیده اند و هر یک ستاره ای شده اند که در حال درخشیدن هستند، به اذان که نزدیک می شویم مردم شهر باز هم هر یک به سویی می روند تا این طرحی نو در اندازند و زندگی را با دیدی دیگر آغاز کنند حالا دیگر آزمون بندگی به پایان رسیده و همه امید قبولی دارند.

کد خبر 2333359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha