۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲

اله وری مطرح کرد:

فعالیت 248 مهد کودک در خراسان شمالی/ مهدها به دوربین های مداربسته تجهیز می شوند

فعالیت 248 مهد کودک در خراسان شمالی/ مهدها به دوربین های مداربسته تجهیز می شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت 248 مهدکودک در این استان از انجام بازدیدهای نظارتی نامحسوس و سرزده از مهدهای کودک و مراکز نگهداری سالمندان و معلولان خراسان شمالی به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی خبر داد.

رضا اله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در حال حاضر در خراسان شمالی 248 مهد کودک شامل 143 مهد شهری و 105 روستا مهد در این استان خبر داد و گفت: هشت هزار و 149 کودک از خدمات این مهدها استفاده می کنند.

وی با بیان این که مهدهای کودک به صورت خصوصی اداره می شوند اما خدمات حمایتی و نظارتی بهزیستی نیز شامل آنها می شود، اضافه کرد: یکی از این خدمات ارائه غذای گرم در روستاها مهدها است که در این زمینه پارسال 150 میلیون تومان و در بهار امسال نیز 47 میلیون تومان اعتبار به روستا مهدهای خراسان شمالی اختصاص یافت.

اله وردی با اشاره به حادثه اخیر کودک آزاری در یکی از مهدکودک های استان اردبیل، به اقدامات نظارتی و پایش به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی مهدهای کودک در خراسان شمالی در زمینه مواردی نظیر کودک آزاری پرداخت و اظهار داشت: علاوه بر نظارت های دوره ای رسمی، همواره نظارت هایی به صورت سرزده و نامحسوس نیز از مهدهای کودک استان انجام می شود.

به گفته وی همچنین بر اساس بخشنامه بهزیستی تمامی مربیان مهدهای کودک پس از تأیید از سوی حراست مشغول فعالیت می شوند و همه مربیان و مؤسسان مهدهای کودک نیز به صورت الزامی می باید دوره طرح سلامت روان را طی کنند و در صورت تأیید سلامت روانی در این مراکز فعالیت کنند.

اله وردی اضافه کرد: علاوه بر این طرح تجهیز تمامی مهدهای کودک به دوربین های مداربسته نیز به استان ابلاغ شده و به زودی همه مراکز نگهداری سالمندان و معلولان و نیز مهدهای کودک خراسان شمالی به دوربین های مداربسته مجهز می شوند.

وی همچنین در مورد اقدامات انجام شده برای رفع دغدغه های حمایتی و بیمه ای فعالان و مربیان مهدهای کودک و مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در خراسان شمالی گفت: بیمه مربیان و فعالان در این مراکز اجباری بوده و در حال حاضر نیز بیش از 98 درصد از مربیان مهدها و مراکز نگهداری در استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

این مسؤول در مورد افزایش حقوق مربیان و فعالان مهدهای کودک و مراکز نگهداری معلولان و سالمندان در خراسان شمالی نیز اظهار داشت: مهدهای کودک به صورت خصوصی اداره می شود و اگر قرار باشد سطح حقوق مربیان و کارکنان این مراکز افزایش یابد؛ می باید مبلغ دریافتی از خانواده ها افزایش یابد اما به دلیل آن که غالب خانواده های استان از سطح درآمدی پایینی برخوردارند؛ افزایش حقوق و در نتیجه افزایش تعرفه تا میزان معینی امکان پذیر است.

به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با این وجود هیچ کدام از کاستی ها و مشکلات دلیلی برای رعایت نکردن قوانین و برخوردهای نامناسب با کودکان و معلولان و سالمندان نیست و با خاطیان احتمالی به شدیدترین وجه ممکن برخورد می شود؛ هر چند که خوشبختانه تاکنون در خراسان شمالی موردی در این زمینه گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  15 هزار و 200 معلول در خراسان شمالی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند و در این زمینه 17 مركز روزانه و 15 مركز شبانه مختص نگهداري معلولان در استان فعال است.

 

کد خبر 2335225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha