۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۰

بنیاد فرزانگان در خراسان شمالی راه اندازی می شود

بنیاد فرزانگان در خراسان شمالی راه اندازی می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از تأسیس بنیاد فرزانگان این استان در قالب مؤسسه ای برای خدمات دهی به بازنشستگان و سالمندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا الله وردی پنجشنبه شب در جلسه ساماندهی امور بازنشستگان و سالمندان بهزیستی خراسان شمالی از تاسيس بنياد فرزانگان به صورت مؤسسه و مبتنی بر جامعه در اين استان خبر داد.

وی اظهار داشت: این موسسه به صورت مبتنی بر جامعه است که در اسرع وقت در مرکز استان خراسان شمالي تأسیس و نیروهای انسانی آن از طریق فراخوان تأمین می شود.

این مسئول اولویت نیرو در این موسسه را استفاده از نیروهای بازنشسته و فرهیخته دستگاه ها دانست و افزود: تأمین منابع مالی آن نیز توسط اداره کل بهزیستی و دیگر دستگاه ها، بخش غیر دولتی و خيرين انجام می شود.

الله وردي با اشاره به اينكه بهزيستي استان در تلاش است خدمات ارزنده اي به سالمندان تحت حمايت خود ارائه دهد گفت: با راه اندازي بنياد فرزانگان به هدف ارائه خدمات مناسب در زمينه هاي اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی به سالمندان و بازنشستگان دست مي يابيم.

مديركل بهزيستي خراسان شمالي همچنين يكي ديگر از اهداف راه اندازي اين بنياد را ايجاد روحيه شور و نشاط در سالمندان عنوان كرد و افزود: ارتقاي سطح كيفي، روحي، رواني در اين افراد، پركردن اوقات فراغت، سلامت جسمي و معنوي سالمندان، تكريم آنان و ... از ديگر اهداف اين بنياد است.

وي گفت: اميدواريم با تاسيس بنياد فرزانگان در استان سالمندان از خدمات اين سازمان به نحو مطلوب تری بهره مند شوند.

کد خبر 2425405