۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۸:۴۳

الله وردی در گفتگو با مهر:

380 کودک بی سرپرست در شیرخوارگاه شیروان پذیرفته شدند

 380 کودک بی سرپرست در شیرخوارگاه شیروان پذیرفته شدند

بجنورد - مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از بدو تاسیس تنها شیر خوارگاه این استان در شهرستان شیروان، تاکنون ۳۸۰ کودک بی سرپرست در این مرکز پذیرفته شده که ۱۱۲ کودک به دامن خانواده بازگردانده شده اند.

رضا الله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آمار بالای اعتیاد در این استان سبب بروز آسیب های اجتماعی، وقوع طلاق و مجرمیت والدین و در نتیجه تحویل کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به جامعه می شود.

وی با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته توسط کارشناسان دفتر امورشبه خانواده بهزیستی، اعتیادوالدین، عدم صلاحیت پدر ومادر، زندانی بودن و مجرمیت والدین، مجهول الهویه بودن و مفقودالاثر بودن والدین را از عوامل مهم افزایش تعداد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در جامعه عنوان کرد.

الله وردی افزود: از بدو تاسیس تنها شیر خوارگاه این استان در شهرستان شیروان، تاکنون ۳۸۰ کودک بی سرپرست در این مرکز پذیرفته شده که ۱۱۲ کودک به دامن خانواده بازگردانده شده اند.

وی از ورود ۸۹ کودک جدید در سال جاری به این مرکز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴۱ کودک در قالب طرح فرزندخواندگی و ۵۲ فرزند در قالب طرح امین موقت به متقاضیان تحویل شده اند.

وی تصریح کرد: هدف کلی سازمان بهزیستی در مرحله اول، حمایت، مراقبت و پرورش کودکان درمحیط خانواده است.

الله وردی تصریح کرد: این نهاد برای انتقال موفق کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند به خانواده هایی که دارای شرایط لازم باشند آمادگی دارد.

وی تقویت برنامه های مرتبط با تعالی و بالندگی معنوی فرهنگی و اعتقادی کودکان از زندگی سالم، ارتقای زمینه تحصیل و آموزش های حرفه ای مناسب و ایجاد سلامت زیستی مناسب را از دیگر برنامه های بهزیستی برای کودکان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرخوارگاه حضرت فاطمه(س) شیروان به عنوان تنها شیرخوارگاه این استان، در سال ۸۶ در قطعه زمین اهدایی توسط یک خیر احداث شده است.

خراسان شمالی هم اکنون دارای ۱۵ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است و شیرخوارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در شیروان و مرکز نگه داری دختران کوثر در بجنورد نیز در ارائه خدمت به کودکان فعالیت می کنند.

کد خبر 2438197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha