۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸

طهماسبی:

بیش از 16 هزار نفر در استان مرکزی بیمه قالیبافی شدند

بیش از 16 هزار نفر در استان مرکزی بیمه قالیبافی شدند

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: 16هزار و 170 نفر از متقاضیان استان مرکزی طی سه ماهه نخست سالجاری بیمه سازمان تامین اجتماعی شدند.

کیومرث طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح بیمه قالیبافان با ابلاغ بخشنامه ای تقریبا از سال 1380 آغاز و طی سالهای اخیر رشد بیشتری در استان مرکزی داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به بالا بودن متقاضیان این نوع بیمه بازرسی از نحوه اشتغال بیمه شدگان قالیبافان از ابتدای سالجاری در استان مرکزی آغاز شده است و این طرح همچنان در حال اجراست.

طهماسبی ادامه داد: بازرسی از نحوه اشتغال این بیمه شدگان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی صورت می گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ابراز داشت: این گروه از بیمه شدگان با پرداخت هفت درصد حق بیمه از کلیه خدمات درمانی، بازنشستگی، کارافتادگی و فوت همانند سایر بیمه شدگان اجباری برخوردار خواهند شد؛ 20 درصد باقیمانده توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: هر فردی صرفاً با داشتن گواهی صلاحیت حرفه ای نمی تواند متقاضی بیمه قالیبافان باشد لذا چنانچه متقاضیان شاغل در حرفه مورد نظر باشند و انجام کار آنان مطابق با استانداردهای تعیین شده در این حرفه باشد پس از بررسی و تایید اشتغال طبق مقررات با آنان قرارداد منعقد خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی همچنین از استقبال کارفرمایان برای پرداخت لیست حق بیمه ماهانه کارکنان خود به صورت اینترنتی در سطح استان خبر داد و افزود: در راستای ارایه خدمات غیر حضوری و امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه ماهانه کارکنان از سوی کارفرمایان، پس از اجرای آزمایشی آن در شعبه یک اراک، ارسال اینترنتی آن در تمام شعب استان مرکزی آغاز شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی در استان مرکزی می توانند با مراجعه به شعب تابعه استان و ارایه درخواست مبنی بر پرداخت لیست حق بیمه ماهانه کارکنان به صورت اینترنتی نسبت به دریافت کد رمز عبور به سامانه اقدام نمایند.
 

کد خبر 2336207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha