۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۵۱

کارگاه قالی بافی معلولین استان مرکزی افتتاح شد

کارگاه قالی بافی معلولین استان مرکزی افتتاح شد

اراک – خبرگزاری مهر: کارگاه قالی بافی معلولین با حضور تعدادی از مسئولین و فعالان بخش خصوصی فرش در محل جامعه معلولین استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول جامعه معلولین استان مرکزی ظهر شنبه در این مراسم گفت: این کارگاه برای اولین بار در کشور در راستای بیمه کردن معلولین و تغییر نگاه به معلولان بعنوان نیروهای انسانی توانا انجام شده است.

مصطفی چقایی اولین کارگاه قالی بافی اول بهمن ماه سال 92 با حضور 83 تن از معلولین استان برگزار شد و هم اکنون شاهد برپایی دور دوم این کارگاه در محل جامعه معلولین هستیم.

چقایی بیان کرد: دور اول کارگاه با استقبال خوبی روبرو و حتی دوستان معلول با توجه به سختی راه و مناسب سازی نشدن فضا در دوره فشرده یک ماهه آموزش دیده و گواهینامه دریافت کردند.

وی افزود: در دور اول مددجویانی که بافنده بودند و از قبل قالی بافی را بلد بودند شرکت کردند و در دور جدید دوستانی که مبتدی هستند مورد آموزش قرار می گیرند.

چقایی هدف اصلی برگزاری این کارگاه را اشتغال پایدار معلولین عنوان و یادآور شد: درآمدزایی، خودکفایی، تحت پوشش قرارگرفتن بیمه، اطمینان از آینده و در یک کلام راهی برای آسایشگاهی نشدن از دیگر اهداف راه اندازی این کارگاه بود.

گفتنی است این مراسم قرار بود با حضور استاندار مرکزی، شهردار اراک، اعضای شورای شهر و فرماندار برگزار شود ولی بدون حضور این مسئولین و حتی نمایندگانشان برگزار شد .

کد خبر 2302274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha