۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۰

عاشوری:

احیاء دوباره جایگاه فرش استان مرکزی در گرو توجه به بافندگان است

احیاء دوباره جایگاه فرش استان مرکزی در گرو توجه به بافندگان است

اراک - خبرگزاری مهر: معاون توسعه و برنامه ریزی استاندار مرکزی احیاء دوباره جایگاه فرش استان را در گرو توجه به بافندگان دانست و گفت: با برنامه ریزی و توجه به بافندگان فرش می توان به احیاء دوباره جایگاه فرش استان امید داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عاشوری عصر پنجشنبه در نشست اعضای کمیته فرش استان بر توسعه آموزش برای افزایش تولید و صادرات این صنعت در استان تاکید کرد و افزود: استان مرکزی در گذشته ای نه چندان دور دروازه صادرات فرش در کشور بوده است که می توان با تقویت حوزه بافندگی فرش دوباره این صنعت را در استان احیاء کرد.

وی تولید فرش با کیفیت را از زیرساخت های صادرات فرش دانست و افزود: توجه به این صنعت دستی اشتغالزایی مناسب و خوبی نیز به همراه دارد که زمینه های آن در استان فراهم است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هم با اشاره به اینکه فرش یکی از شاخصه های اقتصادی استان است گفت:هم اکنون 20 هزار بافنده در استان سالانه 20 هزار مترمربع فرش تولید می کنند که ظرفیت استان چند برابر این میزان است که باید بالفعل شود.

عزیزالله صدیقی رشد و توسعه و ایجاد کارگاههای متمرکز و غیرمتمرکز را ضروری دانست و افزود:توسعه آموزش و کارگاههای تولید باید صادرات محور بوده و پسند مشتریان را مدنظر داشته باشد.

در این نشست هریک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری و چگونگی دوره های آموزشی مطرح کردند. همچنین در این نشست با توجه به اشتغال زایی مناسب فرش و درآمدزایی برای خانواده ها نسبت به برنامه ریزی مدون در این حوزه تاکید شد.

کد خبر 2277630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha