۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۲۵

صدیقی:

آمار دقیقی از بافندگان فرش دستباف استان مرکزی نداریم

آمار دقیقی از بافندگان فرش دستباف استان مرکزی نداریم

اراک- خبرگزاری مهر: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان اینکه آمار دقیقی از بافندگان فرش دستباف نداریم گفت: نبود آمار دقیق مشخصات بافندگان و بحث بیمه بافندگان از جمله مشکلات صنعت فرش دستباف در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله صدیقی ظهر چهارشنبه در بررسی مسائل و مشکلات صنعت فرش استان مرکزی با بیان تا کنون بالغ بر 15 هزار بافنده در استان بیمه شدند گفت: بحث بیمه بافندگان از طریق مرکز ملی فرش و استاندار مرکزی در حال پیگیری است.

وی همچنین از تدوین سند راهبردی فرش استان خبر داد و گفت: کار نهایی این سند انجام شده که با تایید نهایی و تامین اعتبار این سند به مرحله اجرا در می‌آید.

صدیقی افزود: بر اساس این صنعت برنامه ها، مسائل و مشکلات، نقاط ضعف و قوت و نیاز سنجی های فرش دستباف شناسایی می‌شود.

وی افزود: بر اساس این صنعت چشم انداز این فرش در استان مشخص و برنامه هایی برای ارتقای سطح فرش دستباف ارائه خواهد شد.

رئیس اداره فرش استان هم در این نشست به مشکلات صنعت فرش استان اشاره کرد و گفت: ارتباط تولیدکنندگان، طراحان و نقاشان با یکدیگر و آشنایی با بازار روز، استفاده از طرح‌ها و نقشه‌های جدید، ایجاد سلیقه و سفارش بر اساس نیاز بازار از جمله عواملی هستند که می‌توانند در رونق صنعت فرش در استان موثر باشد.

محمد نادری در ادامه پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد را برای هر بافنده به مبلغ پنج میلیون تومان ازجمله حمایت‌های این اداره برای بافندگان و تشویق آنان برای افزایش تولید عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی به بافی فرش در سطح شهر و روستا از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رونق صنعت فرش استان مرکزی است.

نادری خاطرنشان کرد: در استان مرکزی 28 هزار بافنده فرش فعالیت دارند که سالانه 15 هزار متر مربع فرش تولید می‌کنند.

در نشست امروز اعضای کمیته فرش استان مسائل و مشکلات این صنعت در استان بررسی و راهکارهایی برای رفع آن ارائه شد.

ایجاد سامانه و بانک اطلاعاتی برای ثبت آمار و مشخصات بافندگان، پیگیری و رفع مشکلات بیمه بافندگان و پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به بافندگان کارگاه های غیر متمرکز و متمرکز  از مصوبات این نشست بود.
 

کد خبر 2363596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha