۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰

سجادی:

نظارت بر نحوه واردات، تولید و توزیع داروهای دامی استان مرکزی دقیق‌تر می شود

نظارت بر نحوه واردات، تولید و توزیع داروهای دامی استان مرکزی دقیق‌تر می شود

اراک- خبرگزاری مهر: رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز به کار سامانه دارویی دامپزشکی از 15 تیر ماه امسال خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه نظارت بر نحوه واردات، تولید و توزیع داروهای دامی استان دقیق تر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال سجادی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته فنی این اداره کل افزود: تاکنون صد در صد داروخانه ها و شرکت های پخش داروهای دامپزشکی استان مرکزی در این سامانه دارویی به منظور نظارت بیشتر بر نحوه تولید، توزیع و عرضه ثبت نام کردند.

وی افزود: با اطلاع رسانی وسیع و پیگیریهای بعمل آمده تمامی شرکتهای تولید دارو ،مکمل، ضدعفونی، سموم و واکسن و نیز شرکتهای پخش استانی، داروخانه ها و مراکز مایه کوبی دامپزشکی استان مرکزی در سامانه الکترونیکی خدمات دارو و درمان ثبت نام کردند.

سجادی افزود: هم اکنون این سامانه در استان مرکزی در حال بهره برداری است و با ثبت مشخصات همه داروهای دامی از این پس نظارت بر این داروها دقیق تر شده و از بروز برخی مشکلات جلوگیری می شود.

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی سامانه دارویی دامپزشکی و امکان انجام نظارتهای دقیق تر شاهد کاهش تخلفات در این بخش بوده و گام مهمی برای رفع مشکلات این بخش برداشته شود.

وی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در سه ماهه نخست سال جاری گفت: اداره دارو و درمان این اداره کل در تیرماه سال جاری تعداد بیش از هزار ویال داروی تزریقی دامی قاچاق و غیر مجاز را کشف و معدوم سازی نموده است.

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در پایان با تأکید بر این مهم که دامپزشکی همواره حافظ سلامت دام ها و بهداشت عمومی جامعه است، افزود: تلفن گویای 1512 آماده دریافت هرگونه پیام ، نقطه نظرات یا شکایات مردم و همشهریان محترم است.
 

کد خبر 2336952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha