۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۴

عابدی:

دوره های آموزشی هنرهای سنتی و صنایع دستی در بجنورد آغاز شد

دوره های آموزشی هنرهای سنتی و صنایع دستی در بجنورد آغاز شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آغاز دوره های آموزشی مبانی هنرهای سنتی و صنایع دستی در مرکز استان خبر داد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مبانی هنرهای سنتی و صنایع دستی در استان اظهار داشت: این دوره های آموزشی از یازدهم مرداد ماه امسال آغاز شده و تا بیست و هفتم این ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که این دوره های آموزشی در محل خانه صنایع دستی خراسان شمالی در حال برگزاری است، اضافه کرد: در مجموع 120 هنرجو در این دوره ها شرکت کرده اند.

به گفته عابدی این دوره ها شامل 90 ساعت آموزش در رشته های مبانی هنرهای سنتی و صنایع دستی، مبانی رنگ و شناخت طرح و نقوش اصیل ایرانی هستند.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری دوره های آموزشی مبانی هنرهای سنتی و صنایع دستی در خراسان شمالی ارتقای سطح علمی مربیان صنایع دستی و صنعتگران استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، بافته های داری، گلیم، فرش و پشتی ترکمن، پلاس، سفره کردی، چاروق، چادرشب، لباسهای محلی کردی، ترکمنی و زیورآلات سنتی از جمله صنایع دستی خراسان شمالی به شمار می روند.

کد خبر 2342917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha