۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷

عابدی:

نمایشگاه نگارگری صنعتگر بجنوردی در خانه صنایع دستی کشور برپا شد

نمایشگاه نگارگری صنعتگر بجنوردی در خانه صنایع دستی کشور برپا شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه نگارگری صنعتگر بجنوردی در نگارخانه صنایع دستی کشور، خبرداد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این نمایشگاه با 40 اثر از آثار محمد حسین یادگار صنعتگر بجنوردی و در راستای توسعه، ترویج و ارتقاء سطح کیفی وکمی هنرهای سنتی وصنایع دستی برپا شده‌است.

به گفته وی این نمایشگاه درنگارخانه اولین خانه صنایع دستی کشور که در محل مجموعه تاریخی و فرهنگی جاجرمی بجنورد مستقر است، به مدت 10 روز برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

معاون صنایع دستی خراسان شمالی گفت: خانه صنایع دستی خراسان شمالی نخستین خانه صنایع دستی کشور است که دارای واحدهای مختلف وغرفه های آموزشی وفروش است که توسط صنعتگران برجسته کشوراداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه صنایع دستی کشور، برای حضور دائم صنعتگران و آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی، مشاوره، بازار شناسی و بازار یابی فروش و عرضه تولیدات صنعتگران و هنرمندان استان در نیمه دوم سال 92 راه اندازی شده است.

استفاده از توان و تخصص اساتید و دانش آموختگان رشته های مختلف، و آشنایی هرچه بیشتر صنعتگران استان با نیازها و نیز دانش روز آشنا از اهداف راه اندازی این مرکز بوده است.

در خراسان شمالی هم اکنون پنج هزار صنعتگر در 51 رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

کد خبر 2280009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha