۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳

در ایام نوروز امسال/

۱۸۰ غرفه سوغات و صنایع دستی در خراسان شمالی دایر است

۱۸۰ غرفه سوغات و صنایع دستی در خراسان شمالی دایر است

بجنورد - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از فعالیت ۱۸۰ غرفه صنایع دستی این استان در بازارچه های نوروزی خبرداد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بازارچه های سوغات و صنایع دستی خراسان شمالی ویژه نوروز ۹۴ تا پایان تعطیلات نوروزی در مناطق مختلف استان دایر خواهد بود.

وی اظهار داشت: این بازارچه ها در مسیر پرتردد مسافران عبوری از استان شامل بوستان تفریحی و گردشگری باباامان، حسینیه جاجرمی ها، حصارگرمخان شهرستان بجنورد، شهر آشخانه، دو راهی دشت گرمه، شهرهای اسفراین، شیروان، فاروج و جاجرم دایر شده است.

عابدی با اشاره به فعالیت این بازارچه ها تا ۱۵ فروردین سال ۹۴، گفت: در این بازارچه ها بیشتر صنایع دستی استان نظیر انواع رودوزی های سنتی، سفال، گلیم بافی، چادرشب بافی، قالی و قالیچه معرفی و عرضه می شود.

به گفته وی در حاشیه این بازارچه ها و بناهای تاریخی، حدود ۱۲ سیاه چادر عشایر کرد، کرمانج و اوبه ترکمن ساکن در این استان، به نمایش گذاشته شده است.

عابدی یاد آور شد: در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته  بیش از ۶۴۰ هزارمسافر و گردشگر از بازارچه های نوروزی صنایع دستی و سوغات خراسان شمالی دیدن و افزون بر چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال صنایع دستی و سوغات خریداری کردند.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که بازارچه های سوغات و صنایع دستی این استان در نوروز ۹۴ نیز از استقبال خوب مردم، مسافرین و گردشگران گذری این استان برخوردار باشد.

کد خبر 2522761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha