۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۵

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی:

نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی درخراسان شمالی راه اندازی می شود

نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی درخراسان شمالی راه اندازی می شود

بجنورد - معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی در خراسان شمالی خبر داد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی به مناسبت هفته میراث فرهنگی از ۱۸ تا ۲۲ خردادماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین اللملی بجنورد برگزار می شود.

وی هدف از راه اندازی این نمایشگاه را معرفی هنرها و رشته های مختلف صنایع دستی، ایجاد اشتغال برای جوانان، كمك به توسعه استان و ... عنوان كرد.

عابدی افزود: صنایع دستی از هنرهای مهم خراسان شمالی است كه همه ساله با برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در ایام مختلف، با استقبال خوب شهروندان، زائران، مسافران و گردشگران مواجه می شود.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: این نمایشگاه در ۲۵ غرفه، سیاه چادر عشایر، تركمن و با حضور برخی از استانها از جمله چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قالیچه و پشتی تركمنی، گلیم و جاجیم، چادرشب ابریشمی، كلاه كركی، چارق دوزی، پوستین دوزی و زین سازی، لباس های محلی و سنتی كردی و تركمنی از مهمترین صنایع دستی خراسان شمالی محسوب می شوند.

استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی با دارا بودن ۸ شهرستان در مسیر جاده آسیایی قرار دارد که همه ساله قریب به ۲۰ میلیون زائر و مسافراز این مسیر تردد می کنند.

کد خبر 2768573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha