۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹

معاون صنایع دستی خراسان شمالی:

مسابقه طراحی محصولات صنایع دستی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسابقه طراحی محصولات صنایع دستی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری مسابقه طراحی صنایع دستی در این استان خبر داد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار فراخوان مسابقه طراحی محصولات صنایع دستی در خراسان شمالی گفت: آثار باید از مواد اولیه برگشت پذیر به طبیعت ساخته شده و دارای خلاقیت و نوآوری باشند تا کارکرد این محصولات در دکوراسیون مدرن معاصر ارتقاء یابد.

وی افزود: دیدگاه طراحی شامل کیفیت مواد اولیه، فرم کلی محصول، طرح‌ها، الگوها و رنگ در ارائه آثار بسیار مهم است.

عابدی اظهار کرد: تمامی هنرمندان، صنتعگران و طراحان می‌توانند آثار را با رعایت موارد ذکر شده به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی ارسال کنند.

وی تاکید کرد: آثار ارسالی باید از لحاظ خلاقیت، طراحی و اجرا از کیفیت بالایی برخوردار باشند همچنین اصالت آثار نیز برای شرکت در این مسابقه بسیار مهم است.

عابدی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار مسابقه طراحی محصولات صنایع دستی استان تا ۱۰ اسفندماه امسال است، گفت: هر شرکت کننده می‌تواند پنج اثر برای شرکت در مسابقه ارسال کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: این مسابقه ابتدا به صورت استانی برگزار و ۱۰ اثر به عنوان برتر انتخاب می‌شوند.

به گفته وی پس از برگزاری مرحله استانی مرحله کشوری مسابقه طراحی محصولات صنایع دستی برگزار خواهد شد.

کد خبر 3029602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha